رویکرد دولت دوازدهم جوانگرایی و استفاده از ظرفیت جوانان است

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه شورای مشاوران جوان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این جلسه با اشاره به رویکرد جوانگرایی دولت دوازدهم گفت:  در دور نخست دکتر روحانی  دولت در شرایط امداد و نجات بود و در چنین موقعیتی برای حصول توفیق، ناچار بود از مدیران کار کشته و با تجربه تر استفاده کند.
وی افزود: در شرایط جدید که از دوره ی امداد و نجات عبور کرده ایم؛ قطعا دولت از مدیران جوان تر و با انگیزه استفاده خواهد کرد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: جوانان قشری با انرژی و کارآمد محسوب می شوند که باید به آنها برای سپردن امور اجرایی کشور اعتماد کرد و این امر می تواند در دولت دوازدهم تحقق یابد.
حسینی تصریح کرد: کاهش سن مدیران به میزان ۱۰ سال و استفاده از دو هزار مشاور جوان در دستگاه ها  نیز در همین راستا است. وی بر لزوم بکارگیری جوانان برای فرآیند جانشین پروری تاکید کرد و گفت: معتقدیم باید زمینه حضور نظامند جوانان و مردم را برای توسعه فراهم کنیم. وی در ادامه با اشاره به منشور حقوق شهروندی گفت: منشورحقوق شهروندی ارتقاء منزلت انسانی، کرامت ذاتی انسان و حق مشارکت سیاسی او را در تعیین سرنوشت نشانه گرفته است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به طرح تکاپو در حوزه فناوری اطلاعات گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قالب طرح تکاپو، امسال چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت می گیرد. حسینی طرح تکاپو را از طرح های محوری دولت برای اشتغال  جوانان در سال 96 دانست که نیازمندی های قانونی آن در برنامه ششم توسعه و نیز قانون بودجه سال 96 دیده شده است. وی افزود: با محوریت جهاد دانشگاهی استان، شناسایی فارغ التحصیلان توانمند ، احصای مجموعه ظرفیت های اشتغال استان و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان از طریق طرح هایی نظیر تکاپو در حال انجام است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان در خصوص دغدغه ی جوانان درباره ی موضوعاتی از قبیل اشتغال، تقویت صنعت و دانشگاه و…. پاسخ داد.

 ۴۵ هزار فرصت شغلی برای اتباع خارجی در خراسان رضوی ایجاد شده است

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی ظهر پنجشنبه در مراسم روز جهانی پناهندگان که در  اداره کل اتباع خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون آمار پناهندگان در کشورمان بسیار بالا رفته و باید دعا کرد که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خداوند سایه سیاست‌های جنگ آلود را از سر کشورهایی که مردمش به مهاجرت روی می‌آورد دور کند. حسینی ادامه داد: از تعداد 3 میلیون و 500 نفر اتباع خارجی که در ایران ساکن هستند 320 هزار نفر آنها در خراسان رضوی بوده که ‌از این تعداد بیش از 95 درصد شهر مشهد را برای اقامت انتخاب کرده‌اند. وی با بیان اینکه 70 هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند، تأکید کرد: این دانش‌آموزان از امکانات تحصیل رایگان مانند ایرانی‌ها برخوردار بوده و با اینکه 10 هزار نفر از آنان کارت هویتی ندارند به علت رعایت حقوق انسانی به مدرسه می‌روند. معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین 45 هزار فرصت شغلی برای اتباع پناهندگان در خراسان رضوی ایجاد شده و 25 هزار نفر از آنها نیز به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *