راه اندازی سامانه جامع چاپ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از راه اندازی سامانه جامع چاپ در این اداره‌کل خبر داد.

یوسف امینی با بیان این خبر گفت: در راستای اجرایی کردن طرح دولت الکترونیک و همچنین تکریم ارباب رجوع، کاهش هزینه و وقت، تسهیل و تسریع خدمات مورد نیاز چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه جامع چاپ فعال گردید. از اول مرداد ماه فعالیت‌های مربوط به چاپخانه‌ها صرفا از طریق این سامانه قابل انجام است.

امینی با دعوت از فعالان این حوزه عنوان کرد: این فعالان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل چاپ و نشر به آدرس http://irprint.farhang.gov.ir نسبت به ثبت مشخصات واحد لیتوگرافی، چاپ و عملیات تکمیلی(صحافی) خود اقدام کنند.

وی افزود: چاپخانه داران در صورت نیاز به هرگونه توضیح می‌توانید با شماره‌های ۳۸۵۱۲۶۳۲ و ۳۸۵۱۳۲۹۴ ، واحد سامانه جامع چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس بگیرند. متقاضیان جدید تاسیس چاپخانه نیز می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی مربوطه و ورود به سامانه جامع چاپ و انتخاب بخش متقاشی جدید، فرم‌های مربوط به کلمه کاربری و رمز عبور را پر کرده و پس از تایید کارشناس مربوطه، می توانند وارد کارتابل خود شده و فرم های تقاضای واحد چاپی را تکمیل نمایند. متقاضی پس از اعلام تقاضا، توسط پیام کوتاه و ایمیل در جریان روند اداری تقاضای خود قرار خواهد گرفت.

لازم به توضیح است در این سامانه کلیه فرایندهای مربوط به واحدهای چاپی در چهار سرفصل تاسیس، نقل و انتقال، ورود و ترخیص، صادرات و امورچاپی دسته بندی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *