«بذر» فساد به «نهال» تبدیل شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مهم ترین دغدغه امنیت ملی ما مسائل معیشتی است امروز در تلاش و تمرکز خود برای حل مسئله اقتصاد و تمرکز در مقابله با فساد همه ما باید احساس مسئولیت کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.

علی شمخانی در نشست شورای استان خراسان رضوی که در روز یکشنبه در مشهد برگزار شد گفت: روحانیت معزز نه تنها درمیان قشر کارگر بلکه در میان اقشار کارآفرین و کسانی که توانایی تولید ثروت دارند، با هر اندیشه‌ای حضور داشته باشند. وقت ائمه جمعه صرف ارتباط با مراکز تولیدی، خدماتی و صنعتی بشود.

 

سکوت دربرابر فساد؛ خیانت به شهدا

وی ادامه داد: با توجه به عبور از مرحله بذر بودن و تبدیل به نهال شدن فساد، در مقابل فساد هیچ‌‍‌کدام از ما به هیچ‌کدام دیگر ما نباید رحم کند چرا که این سکوت، خیانت به خون شهدا است. این نگاه که چشم خود را بر روی فساد بقیه ببندیم تا آن‌ها نیز فساد ما را افشا نکنند نباید در ما وجود داشته باشد. در برخورد با فساد نیز باید با همه برخورد یکسان بکنیم؛ مهم ترین دغدغه امنیت ملی ما مسائل معیشتی است؛ زمان بسیار زیادی از دست رفته است و باید از دست دادن فرصت‌ها در حل مشکلات اقتصادی را متوقف کنیم؛ این فقط وظیفه نظام اداری نیست و کل نظام باید به این موضوع بپردازد و مردم هم باید در کنار حاکمیت به پای کار بیایند.

 

احساس مسئولیت همگانی برای اقتصاد و فساد

وی با بیان این که مردم متوجه اوقات و احوال ما هستند، ادامه داد: البته مردم زمانی با ما حرکت می‌کنند که همانند روزهای جنگ ابتدا خودمان حرکت کنیم و سپس به آن‌ها بگوییم بیا. نه اینکه خودمان بایستیم و به آن‌ها بگوییم بروند. امروز نیز در تلاش و تمرکز خود برای حل مسئله اقتصاد و تمرکز در مقابله با فساد همه ما باید احساس مسئولیت کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.

شمخانی افزود: امروز وقتی دیگران از بیرون به ایران نگاه می کنند کشوری مقتدر، برآمده از ثبات و امنیت، دارای رفتار سیاسی مشخص و مدیریت مبتنی بر یک انقلاب می‌بینند که نسبت به سایر کشورهای اطراف خود امتیازات برجسته‌ای دارد.

وی ادامه داد: این احساس در ملت ایران نیز به عنوان قسمتی از شخصیت و حیات اجتماعی شکل گرفته است.

 

ایران، امنیتش را از دیگری نمی‌خرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران نه به کسی 400 میلیارد دلار پول می‌دهد که امنیت بخرد. نه جزیره‌ای در مصر و مالدیو می‌خرد که نفوذ خود را توسعه دهد بلکه امنیت، ثبات و نفوذ آن ناشی از نوع حاکمیت، باورهای دینی و تجربه اداره حکومت مستقل از بیگانگان است.
وی در ادامه به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: وقتی دو رقیب در مشهد در فاصله کمی از هم بدون هیچ حاشیه سخنرانی می‌کنند بدان مفهوم است که مردم ایران بهتر از مسئولان آن، رفتار سیاسی، انضباط اجتماعی و فرهنگی برتری دارند و این سرمایه ملی است.
شمخانی گفت: در این میان در مقایسه خوداتکایی نظامی و سیاسی، توان، اقتدار امنیتی، استقلال، امور اقتصادی و اجتماعی شاهدیم که فاصله زیادی بین دستاوردهای تمامی این حوزه‌ها با توان اقتصادی کشور وجود دارد.
وی به وضعیت حاشیه نشینی، بزهکاری اجتماعی، طلاق و آمار زندانیان اشاره و بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق این شاخص‌ها متاثر و برگرفته از مسائل اقتصادی، معیشتی و رفاهی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: سال‌ها است در زمینه این که کدام یک از مسائل اقتصادی متناسب با نیازمندی‌های بومی ایران است، اختلاف داشته‌ایم و در این فاصله فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم تا اینکه بالاخره اقتصاد مقاومتی بعد از طی مراحل قانونی به عنوان راهبرد اقتصادی مشخص کشور تعیین شد.
وی ادامه داد: امروز راهبرد اقتصادی کشور ما مشخص است و در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امروز مهمترین مساله امنیتی ما اقتصاد است که متناسب با سایر مولفه‌های امنیتی کشور رشد لازم را نیافته است.

وی افزود: دغدغه نظام شورای اداری استان باید توسعه بخش خدمات، گردشگری و صنعتی باشد. مبنای شایسته‌سالاری هم بر تولید ثروت قرار گیرد. نگرش کنونی در کشور تغییر یافته و بر خلاف امروز مدیری قوی و توانمند شناخته شود که بیشتر تولید ثروت و یا از ثروت ایجاد شده تولید کند.
شمخانی ادامه داد: در عین محدودیت‌های مالی، منابع مالی ما کم نیست. باید از منابع مالی، پولی و بانکی موجود به درستی استفاده شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *