بازگشایی پردیس سینمایی سیمرغ در مشهد

پردیس سینمایی سیمرغ سه شنبه شب طی مراسمی با حضور برخی از مسئولان و اهالی سینما در مشهد بازگشایی شد.

معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این سینما با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی بازسازی شده و هم اکنون از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است.

افشین تحفه گر به سامانه صوت دالبی این سینما اشاره و بیان کرد: پنج سالن سینمایی در پردیس سیمرغ مشغول فعالیت هستند که در آنها از کیفیت صوت و تصویر مطابق با استانداردهای جهانی استفاده شده است. به دلیل استقرار سینما سیمرغ در منطقه قاسم آباد مشهد و حجم بالای مخاطب، این سینما می‌تواند با هزار و 264 صندلی نقش بسیار مهمی را در حضور مردم در سینما ایفا کند.

سعید راد بازیگر کهنه کار سینمای ایران نیز در این مراسم گفت: خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و یقینا ساخت و راه اندازی سالن‌های سینما می‌تواند به رشد و توسعه سینما در خراسان رضوی کمک بسیار زیادی کند.

یک کارگردان مطرح سینما نیز در این مراسم گفت: باید شرایط برای شادی مردم فراهم کرد. کسانی که مردم ما را غم زده می‌خواهند یا خدا را نشناخته‌اند یا خدای آنها با خدای مردم متفاوت است.

سعید سهیلی افزود: رمز شادابی و تلاش در هر ملتی وجود شادی است. بر همین اساس باید فضای بهتری را در هر نقطه ای از کشور فراهم نمود. یقینا راه اندازی سالن‌های سینما و افزایش صندلی‌ها علاوه بر دستاوردهای بسیار ارزشمند فرهنگی می‌تواند به شادی مردم نیز کمک کند.

گفتنی است استان شش میلیون نفری خراسان رضوی دارای 35 سینما با 52 سالن نمایش فیلم است. کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد نیز دارای پنج مجموعه سینمایی هویزه، آفریقا، قدس، سیمرغ و پیروزی شامل 15 سالن نمایش فیلم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *