احداث 2 تصفیه خانه جدید در استان خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از احداث دو تصفیه خانه جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی خبر داد.
مسعود مهدی‌زاده‌مقدم در بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر اظهار کرد: امسال دو تصفیه خانه با ظرفیت 6 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز با اعتبار 160 میلیارد ریال در شهرک صنعتی توس و تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه سه هزار مترمکعب فاضلاب در روز و اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک چرمشهر مشهد ایجاد شده که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.
وی افزود: با توجه به مسئله کمبود آب استفاده مجدد از پساب یکی از مهم ترین مباحث مطرح در نگرش جامع به منابع آب است و استفاده مجدد ازپساب تصفیه شده تصفیه خانه توس و چرمشهراست که کمک شایانی به حفظ منابع آبی دشت مشهد خواهد کرد.
وی با اشاره به وجود هشت تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی گفت: بخشی از پساب های این تصفیه خانه در اختیار شرکت آب منطقه ای برای استفاده مجدد قرار می گیرد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به دیگر تصفیه خانه های در دست اقدام اشاره و خاطرنشان کرد: اتمام مطالعات راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر، آغاز مطالعه تصفیه خانه شهرک صنعتی سبزوار و شهرک صنعتی چناران و افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در آنها به سه برابر وضع موجود از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *