350 اثر به جشنواره داستان کوتاه تلنگر ارائه شده است

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون 350 اثر به نخستین جشنواره داستان کوتاه تلنگر با «موضوع پیشگیری از اعتیاد» ارائه شده است.

یوسف امینی افزود: با توجه به پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره کار داوری آثار دریافتی آغاز شده است.

وی توجه به نقش والدین در ایجاد اعتماد و خودباوری فرزندان، نقش پایگاههای تاثیرگذار و آگاه‌کننده در پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد در لایه‌های پنهان جامعه، بیان تاثیرات مخرب مواد مخدر صنعتی و سنتی و باورهای اشتباه در سوء مصرف موادمخدر را از محورهای نخستین جشنواره داستان کوتاه تلنگر برشمرد.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: نقش اعتیاد در فروپاشی بنیان خانواد با تکیه بر تاثیر زنان در این بحران و راه‌های پیشگیری از آن، مواد مخدر و روانگردان با دو پیامد ویرانگر و وسوسه و از بین رفتن قوه تمیز و ناسلامتی عقل در جوانان، عوامل موثر در ابتلا به مواد مخدر و روان‌گردانها در قشر محروم و متمکن جامعه از دیگر محورهای این جشنواره هستند.

وی بیشترین آثار رسیده را از استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان، خراسان شمالی و کرمانشاه ذکر و بیان کرد: مراسم پایانی جشنواره داستان کوتاه تلنگر 14 تیر ماه آتی همزمان با «روز قلم» در مشهد برگزار خواهد شد. این جشنواره با همکاری و هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی برپا شده است.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *