گم شدن سیم‌کارت در مشهد دردسرد ساز شد

با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی عامل کلاهبرداری از تعدادی شهروندان در فضای سایبری شناسایی و دستگیر شد!

سرهنگ جواد جهانشیری در جزئیات این خبر گفت: بدنبال شکایت شهروندی مبنی بر اخاذی و کلاهبرداری از مخاطبین گوشی وی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان گفت: چندتن از دوستانم با تماس تلفنی از من درخواست پولی که قبلا گرفته بودم را داشتند که پس از اعتراض من به آنها معلوم شد فرد دیگری که خود را به جای من معرفی نموده است با سوء استفاده ازمشخصاتم و ایجاد شبکه اجتماعی ، از برخی مخاطبینم مبالغی را به عنوان قرض یک روزه گرفته است.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه ، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را آغاز و بدنبال بررسی های خود متوجه اکانت ایجاد شده در شبکه اجتماعی متعلق به خود شاکی بوده و از همین رو تحقیقات بیشتر نسبت به نحوه دستیابی متهم به اطلاعات شاکی آغاز وبا بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان  هویت متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی وی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ جهانشیری افزود: متهم که مردی 36 ساله بود در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد: به دلیل اعتیاد شدید و نیاز مالی، اقدام به ایجاد شبکه اجتماعی با نام شاکیه نموده و سپس با ارسال پیام به مخاطبین شاکیه، درخواست کمک مالی یکروزه را داشتم!

این مقام آگاه تصریح کرد: متهم پس از اعتراف به جرم خود برای طی مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی به کاربران فضای توصیه کرد:در پرونده ای که شرح آن داده شد مالک سیم کارت (شاکیه) پس از فقدان سیم کارت خود نسبت به غیر فعال نمودن سیم کارت و اطلاع به اپراتور مربوطه کوتاهی نموده است.لذا شهروندان می بایست مراقب سیم کارت های فعالی که به نام آنها می باشد بوده و درصورت فقدان بلافاصله نسبت به غیر فعال نمودن آن اقدام نمایند، چرا که از دیدگاه قانون نگهداری و حفظ سیم کارت مسئولیتی مهم بوده که در صورت بروز هرگونه مشکل صاحب سیم کارت پاسخگو خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *