چمنیان: هنوز بازی خاصی برای تیم ملی نهایی نشده است

سرمربی خراسانی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید با انتقال مربیان تیم‌های ملی پایه به رده‌های بالاتر به همراه بازیکنان موافق نیست و ایجاد تخصص در یک رده را یک متد اروپایی می‌داند.

«عباس چمنیان» درباره وضعیت تیم ملی فوتبال نوجوانان که برای رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال آماده می‌شود، اظهار کرد: بازیکنان به خاطر فصل امتحانات در استراحت هستند و از ۲۵ خرداد ماه اردوی تیم ملی آغاز می‌شود و تا شروع جام جهانی ادامه خواهد داشت. هنوز بازی خاصی برای تیم ملی نهایی نشده ولی در این اردو یک بازی تدارکاتی را انجام خواهیم داد. ما وضعیت بازیکنان را چک می‌کنیم و آن‌ها هر روز برای خود برنامه خاصی دارند و پس از پایان امتحانات تمرینات آغاز خواهد شد.

او درباره عملکرد تیم ملی جوانان در جام جهانی زیر ۲۰ سال و حذف از این مسابقات با یک پیروزی و دو شکست، گفت: به نظرم مجموعا عملکرد تیم ملی جوانان بد نبود و با کسانی که معتقدند تیم ملی موفق نبود، موافق نیستم. پتانسیل فوتبال ایران همین است و آن‌ها در گروه بسیار سختی قرار داشتند و به نظرم عملکردشان مثبت بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان درباره تصمیم گیری کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره سرمربیان آتی تیم‌های  امید، جوانان و نوجوانان، اظهار کرد: من از جلسه اخیر خبر ندارم و اولویت اصلی ما تمرکز بر روی تیم فعلی است تا در جام جهانی موفق شویم. هر تیمی و هر رده‌ای قابل احترام است و از من برای هر رده‌ای درخواست شود با افتخار آن را قبول می‌کنم. من موافق ابقای مربیان در رده قبلی هستم چرا که می‌توانند تجربیات خود را افزایش دهند و در همان رده به یک تخصص بالا دست پیدا کنند. من الگویی را که مربیان به همراه تیم خود به رده بالاتر می‌روند نمی‌پسندم و کار تخصصی در یک رده را که یک متد اروپایی است و در فوتبال جهان جا افتاده است، قبول دارم.

او ادامه داد: هدف از آماده سازی تیم‌های پایه ارتقای سطح بازیکنان است. امیر حسین پیروانی در تیم ملی جوانان بازیکنانی را تحویل گرفته بود که عضو باشگاه‌های خاصی نبودند و بعد از حضور در تیم ملی راهی باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یکی شدند. ما هم همین کار را در تیم ملی نوجوانان انجام می‌دهیم و ماموریت‌مان ارتقای سطح بازیکنان است. من کار در رده پایه را دوست دارم چرا که روز به روز شاهد پیشرفت بازیکنان هستم و این کار بسیار لذت بخش است.

چمنیان با بیان این که گزارش عملکرد فعالیت تیم ملی نوجوانان در تورنمنت پانداکاپ چین را برای اعضای کمیته فنی ارسال کرده است، گفت: به دلیل ماه مبارک رمضان و طولانی بودن مسیر نتوانستم در این جلسه حاضر شوم اما گزارش را برای آن‌ها ارسال کردم و در جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *