پارلمان مشورتی برای بانوان خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شیوه نامه راه اندازی پارلمان مشورتی بانوان توسط دفتر زنان و امور خانواده تهیه شده و راه اندازی پارلمان مشورتی بانوان با محوریت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌ها پیگیری شود تا پس از آن بتوانیم پارلمان بانوان استان را راه اندازی نمائیم.
سید جواد حسینی با تقدیر از فعالیت حوزه  زنان و خانواه  استانداری افزود: همانگونه  که در استان‌ها استانداری‌ها دستگاهی حاکمیتی هستند فعالیت دفتر زنان و خانواده نیز  فعالیتی حاکمیتی و فرابخشی است و هیچ سازمانی  بجز دفتر امور زنان و خانواده استانداری که  به طور مستقل  بر موضوع زنان و خانواده تمرکز داشته باشد وجود ندارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود تعارضات سازمانی گفت: تعارضات سازمانی  پدیده‌ای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمان‌ها دارد  و یکی از علل و عوامل بوجودآورنده تعارض در سازمان‌ها، وجود تفاوت‌های فردی و شخصیتی افراد می‌باشد.
حسینی افزود:  تعارض به این دلیل بروز می‌کند که، افراد همیشه درخصوص اهداف، موضوعات، عقاید وموارد مشابه توافق ندارند و از آنجا که، افراد موجود در سازمان‌ها با ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی از جمله کانون کنترل (درونگرا، برونگرا)، قدرت طلبی، عزت نفس، سازگاری با موقعیت، ریسک‌پذیر بودن و…مشغول فعالیت هستند، موجبات تعارض بیشتر، در بین افراد فراهم می‌شود.
وی در ادامه گفت: بعد از انتخابات به دلایل سلایق مختلف سیاسی افراد ممکن است تعارضات سازمانی بیشتر شود و لذا بعد از انتخابات جانبداری از کاندیداها  و سلایق مختلف سیاسی باید کنار گذاشته شود و همه افراد سازمان با قدرت و قوت به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی استفاده از امکانات و وضعیت موجود سازمانی در راستای حرکت به سمت وضع مطلوب را خواستار شد و گفت:  معتقدیم نباید کمبودها بر روی فعالیت بخش‌های مختلف سازمان تاثیر گذار شود و باید ضمن رفع نواقص از امکانات موجود به بهترین نحو در راستای تعالی فعالیت‌های سازمان بهره گرفت.
وی با اشاره به برنامه عملیاتی سالانه تدوین شده در حوزه زنان و خانواده استانداری، افزود: هدف گذازی  کلان این دفتر که تقویت و تحکیم بنیان خانواده است از اساسی ترین نیازهای جامعه امروزی است و در راستای تحقق این هدف کلان برنامه‌های عملیاتی پیش بینی شده باید با قوت و قدرت پیگیری شود.
حسینی تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف، هماهنگی درون و برون سازمانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که در بخش درون سازمانی هماهنگی بین اجزای استانداری و همچنیین هماهنگی با فرمانداری‌ها مد نظر است و در بخش برون سازمانی نظارت، راهبری وارزیابی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف عملیاتی باید مداوم انجام گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حوزه بانوان فعال بودن به جای نگاه انفعالی بسیار مهم است، افزود: باید بگونه ای عمل شود که راهبردهای دفتر زنان و خانواده استانداری برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان احساس شود.
وی افزود: در راستای نگاه فعال به حوزه بانوان تهیه بانک اطلاعاتی زنان توانمند استان باید در دستور کار دفتر زنان استانداری قرار گیرد و همچنین مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه زنان توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود نیز احصاء شود.
حسینی یا اشاره به هدف عملیاتی کاهش یک درصدی طلاق در استان گفت:  این هدف یکی از اهداف متعالی است که تحقق آن نیازمند تعامل با دستگاه‌های ذیربط استان و کارگروه‌های فعال در این حوزه است.
وی تصریح کرد: افزایش 3 درصدی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده و کودکان نیز از اهداف بسیار خوب این دفتر است . رشد سمن‌ها در این حوزه باید بیشتر و بهتر صورت گیرد زیرا تجربه نشان داده است که زنان در  فعالیت‌های اجتماعی زنان پیگیر تر هستند و امید است شاهد رشد سمن‌های مرتبط با این حوزه باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پارلمان بانوان گفت: شیوه نامه راه اندازی پارلمان مشورتی بانوان توسط دفتر زنان و امور خانواده تهیه شده و راه اندازی پارلمان مشورتی بانوان با محوریت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌ها پیگیری شود تا پس از آن بتوانیم پارلمان بانوان استان را راه اندازی نمائیم.
حسینی با اشاره به ضرورت  توانمند سازی بانوان گفت: افزایش 40 درصدی دوره‌های آموزشی بانوان که  از اهداف دفتر است باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: ارتقای توانمند سازی زنان روستایی و افزایش تعداد روستاهای تحت پوشش از 50 روستا به 100 روستا از دیگر برنامه‌های مرتبط با حوزه توانمند سازی بانوان است که دفتر باید بر روی آن تمرکز کرده و با جدیت بیشتر آن را رصد و پیگیری نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را عامل فعال شدن دستگاه‌ها دانست و افزود: ارزیابی فعالیت دستگاه‌های اجرایی و همچنین فرمانداری‌ها به عنوان عامل محرکه دستگاه‌ها باید نیز  به صورت مداوم  پیگیری شود.
حسینی در پایان گفت: هر کدام از افراد در حوزه مسئولیت خود می‌توانند منشاء اثر شوند و  امید است رفتار شهروندی سازمانی در حوزه زنان از همه حوزه‌ها بیشتر دیده شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *