طبقه متوسط، مشارکت حداکثری در انتخابات را رقم زد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نقشی که طبقه متوسط در این انتخابات بر عهده داشت بی‌بدیل بود، در این انتخابات طبقه متوسط به میدان آمد و مشارکت فعال حداکثری را رقم زد.
سید جواد حسینی در جمع فرمانداران استان با اشاره به فرهنگ سیاسی پس از انتخابات افزود: انتخابات با تمام تلخی و شیرین‌هایش پایان یافت و امروز عرصه کار و تلاش برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم در سایه وحدت و همدلی است.
وی با تاکید بر این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیروز واقعی این انتخابات مردم هستند؛ افزود: ظرفیت پیروزی و شکست را باید به عنوان فرهنگ سیاسی تقویت کرد. رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران اعم از افرادی که به وی رای داده و یا اشخاصی که به وی رای نداده‌اند، می‌باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود چند مدل تبلیغاتی در ایام انتخابات ، گفت: در ایام تبلیغات انتخاباتی چند مدل تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفت که شامل تبلیغات تجاری و بازاری ،مدل ستیزه جویانه مبتنی بر افزایش تضادهای اجتماعی، مدل مبتنی بر ایجاد شکاف‌های هویتی و اجتماعی، مدل دره عمیق و مدل تحلیلی و تبیینی بود.
وی تصریح کرد: تمام مدل‌های تبلیغاتی بجز مدل تحلیلی و تبیینی به نوعی “درماندگی آموخته شده” منجر می‌شود، یعنی اینکه انگار چاره ای بر پذیرش ناکامی‌ها نیست و هیچکس توان، تغییر اساسی و رویه بهبود را ندارد. طبیعی است کارکرد چنین تبلیغاتی نیز نومیدی و یاس اجتماعی است.
حسینی در ادامه گفت: در مدل تحلیلی و تبیینی وضع موجود عالمانه نقد می‌شود و وضع مطلوب با برنامه‌های واقع بینانه و مبتنی بر داشته‌ها و منابع جامعه ترسیم می‌گردد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: این نوع تبلیغ، شیوه مناسب تبلیغات محسوب می‌شود که معمولاً در جوامعی که احزاب و تشکلهای قوی وجود دارد کار خود را مبتنی بر این مدل تبلیغاتی و در طول سال شکل می‌دهند. مردم از وضعیت آگاهی غاری شکل و کلبه ای شکل به سمت اطلاعات شیشه ای شکل از جامعه هدایت می‌شوند و موجب انتخاب آگاهانه، غیرهیجانی و غیر پوپولیستی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر شاهد انواع مدل‌های تبلیغاتی بودیم، گفت: با وجود انواع تبلیغات اثر گذار بر اقشار جامعه شاهد پیروزی جریان دیگری بودیم.
حسینی با اشاره به نقش طبقه متوسط در جامعه و انتخابات گفت: اکثریت طبقه متوسط را کارکنان اداری، صاحبان سرمایه‌های متوسط و افراد دارای فن و تحصیلات عالیه تشکیل می‌دهند و اصولا این افراد در جهان پیشران توسعه می‌باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: مشارکت در انتخابات از دو منظر مشارکت فعال و غیر فعال قابل بررسی است. در مشارکت غیر فعال افراد دغدغه شرکت خود در انتخابات را دارند و پس از حضور در انتخابات به چیز دیگری کار ندارند.
وی تصریح کرد: در مشارکت فعال افراد علاوه بر حضور در انتخابات دیگران را هم تشویق و ترغیب به حضور کرده و نهایت تلاش خود را بر مشارکت حداکثری مردم می‌گذارند.
حسینی گفت: نقشی که طبقه متوسط در این انتخابات بر عهده داشت بی بدیل بود، در این انتخابات طبقه متوسط به میدان آمد و مشارکت فعال حداکثری را رقم زد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *