زندگی در سایه ترس

پنجم خرداد ماه، به پیشنهاد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری شده است. این روز بهانه مناسبی برای توجه و برنامه‌ریزی برای خانواده افرادی است به دلیل ارتکاب جرم در زندان حضور دارند.

غلامعلی صادقی در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان خراسان رضوی گفت: در این رابطه اقدامات خوبی توسط مردم و مسئولان به ویژه در انجام امور و کارهای خیر در حال انجام است.
وی که ریاست هیات مدیره انجمن حمایت از زندان را نیز برعهده دارد، با تقدیر از پشتیبانی نهادهای حمایتی از این انجمن بیان کرد: با کمک این نهادها توانستیم مستمری تقریبا ثابتی را برای خانواده زندانیان در نظر بگیرم و مانع دور شدن خانواده از جامعه شویم.

فرماندار مشهد نیز به عنوان عضو هیات مدیره انجمن در این مراسم گفت: تمامی شرایط لازم برای حفاظت از بنیان خانواده زندانیان فراهم شود چرا که آنان جرمی را انجام نداده‌اند.

محمد رحیم نوروزیان با بیان اینکه حضور خیران نقش پررنگی در حمایت از زندانیان داشته است خاطر نشان کرد: هم اکنون بسیاری از خانواده هایی که سرپرست آنان در زندان است از طریق مستمری انجمن گذر زندگی می کنند که کفاف هم نمی دهد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: هم اکنون 350 خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن هستند.

علی شریف نژاد گفت: حمایت کنندگان و خیران بیش ازچهار میلیارد ریال به این انجمن در سال گذشته کمک کرده اند.

 

انجمن حمایت از زندانیان 350 خانواده را تحت حمایت دارد

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مشهد با اشاره به رشد 25 درصدی خانواده های تحت حمایت این انجمن افزود: هم اکنون تعداد این خانواده ها به 350 خانوار رسیده که سالانه حدود
چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به آنها کمک می شود.

هوشنگ شریف نژاد گفت: توانمند سازی خانواده زندانیان با آموزش فنی و حرفه ای، فراگیری حرفه و ایجاد فرصت های شغلی برای همسران و فرزندان زندانیان مهمترین برنامه های این انجمن است.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان موسسه خیریه و عام المنفعه است که بخشی از هزینه های آن از طریق کمک های مردمی و بخشی نیز از طریق فعالیت های اقتصادی تامین می شود. انجمن حمایت از زندانیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش وقوع جرم اقدام به کمک از طریق پرداخت مستمری، تامین هزینه های تحصیلی و درمانی می کند و با تهیه لوازم منزل و سبد کالا به مناسبت های مختلف از خانواده زندانیان حمایت می‌کند.

شریف نژاد گفت: در سال گذشته چهار هزار و 600 فقره مراجعه به این انجمن صورت گرفت که پس از بررسی، بسیاری از آنها مستحق دریافت مستمری شناخته شدند و برخی نیز برای برخورداری از خدمات حمایتی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند. اعضای این انجمن هفته ای 2 روز از خانواده مددجویان دلجویی می کنند و برخی با معرفی این انجمن تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می گیرند. بدون شک مشکلات خانواده زندانیان به تنهایی توسط انجمن حمایت از زندانیان حل و فصل نخواهد شد و رفع مشکلات آنها همکاری تمام دستگاههای ذیربط و خیرین را می طلبد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *