رشد ۲۶ درصدی تخت های بیمارستانی در خراسان رضوی

استاندار خراسانرضوی گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در خراسان‌رضوی فعال است که در مقایسه با گذشته، رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.
علیرضا رشیدیان در بازدید از روند ارائه خدمات در بیمارستان خیریه امام زمان (عج) و درمانگاه خیریه ۱۴ معصوم (ع) مشهد؛ به اهتمام دولت یازدهم به ارتقا کمی و کیفی خدمات درمانی و ارتقا شاخص‌های حوزه سلامت در کشور و استان اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد ۱۸۸۱ پروژه در حوزه بهداشت و درمان شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامعه سلامت، اقامتگاه پزشک و آموزشگاه بهورزی به غیر از بیمارستان‌ها در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسیده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که مشهد مقدس با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در هشت پهنه و ۶۶ محله با عقب ماندگی‌های تاریخی و کمبودها مواجه است؛ بیان کرد:بهبود شرایط و ارتقا شاخص‌های حوزهٔ بهداشت و درمان یکی از مهمژترین برنامه‌ها به شمار می‌رود که در استان پیگیری می شود.
رشیدیان تاکید کرد: علاوه بر رسیدگی به حاشیه شهر و احداث بیمارستان و خانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی هم اکنون هزار و ۴۲۲ خانهٔ بهداشت در روستاها فعال است و ۹۶ درصد ساکنان مناطق روستایی، تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارند.
وی ضمن تقدیر از حضور موثر خیران در حوزه سلامت استان، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و مشارکت خیران در این بخش بسیار هوشمندانه و دارای اثرات معنوی فراوانی است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *