خواستار ثبت روز ملی امام رضا(ع) و فضل بن شاذان در تقویم ملی هستیم

هاجر چنارانی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ثبت روز ملی امام رضا(ع) و فضل بن شاذان در تقویم ملی شد.

دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز در این دیدار گفت: نیشابور مهد علم، ادب و فرهنگ  است و از شما برای دغدغه فرهنگی که دارید ممنونم و امروز اگر بتوانیم در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه کاری انجام دهیم پیروز میدان خواهیم بود و بنده تمام تلاش خویش را در جهت اعتلای فرهنگی شهرستان نیشابور انجام خواهم داد.

چنارانی افزود:جذب مساعدت برای مساجد شهرستان های نیشابور و فیروزه، کمک به استان و شهرستان نیشابور به عنوان پایتحت فرهنگی و افتتاح شعبهٔ مستقل انجمن مفاخر از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مورد استقبال وزیر قرار گرفت.

نماینده مردم نیشابور وفیروزه خاطرنشان کرد: ثبت روزهای ملی به نام امام رضا(ع) بمناسبت ورود ایشان به نیشابور و روز فضل بن شاذان  باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد. پروژه افلاک نمای خیام از پروژه‌های مهم کشور، استان و شهرستان است و باید با اختصاص اعتبارات لازم به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری و علمی، فرهنگی خاورمیانه هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:در راستای ساخت و تجهیز کتابخانه مدرن نیشابور طی تماس تلفنی که با خیر محترم جناب آقای وکیلی گرفته شد قرار شد در ادامه تکمیل فرهنگسرای وکیلی دو با هماهنگی و برگزاری جلسه ای با معاون وزیر، عملیات اجرائی این مجموعه بزرگ با همکاری جناب آقای وکیلی و وزارت فرهنگ و ارشاد تکمیل گردد و طبق توافقات صورت گرفته کتابخانه مدرن شهرستان نیشابور در طبقه پایین فرهنگسرای وکیلی دو قرار خواهد گرفت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *