جایی برای اختلاف نژادها و مذاهب مختلف نیست

یک طلبه هندوستانی گفت: در کشور من هرگز نژادها و مذاهب مختلف یکدیگر را اذیت نمی‌کنند.

سید عباس رضا عابدی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد:  بنده اهل هندوستان هستم و تقریبا سه سال است که به مشهد آمدم و در جامعه المصطفی العالمیه در رشته علوم قرآن مشغول درس خواندن هستم و علاقه دارم تا 10 سال دیگر در ایران در مشهد بمانم و بعد به کشورم بازگردم.

وی در خصوص ارزیابی خود از نمایشگاه عنوان کرد: به عقیده من نمایشگاه قرآن و عترت در سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی بهتر برگزار می‌شد و از نظر مساحت بزرگ‌تر بود و هم مردم بازدید بیشتری انجام می‌دادند اما در این مکان استقبال کم صورت می‌گیرد و فضای کوچکی در اختیار ما قرار دادند.

عابدی در خصوص آداب و رسومات مردم هند در ماه مبارک رمضان مطرح کرد: شهر من در نزدیکی دهلی است و مردم ما هم نیز مانند مردم ایران 15 ساعت روزه می‌گیرند و به وقت نماز باهم به جماعت نماز می‌خوانند ولی خانم‌ها در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند.

این دانش‌آموخته جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه مردم شهر من در کنار یکدیگر و باهم افطار می‌کنند اما بعضی‌ها نیز در کنار خانواده می‌مانند و در خانه خود افظار می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در ایران افطار سوپ می‌خوریم اما در کشور من این چیزها وجود ندارد و همه‌چی با فلفل و آرد نخود درست می‌شود و بعد از خوردن یک غذای ساده و مختصر شام می‌خوریم و در هنگام سحر شیر و نان و میوه می‌خوریم.

وی در ادامه گفت: در کشور هندوستان 250 میلیون مسلمان وجود دارد و از این آمار 110 میلیون از آن‌ها شیعه اثنی اشعری هستند و ما در بین اذان خود درس معارف و اخلاق را به مردمان یاد می‌دهیم و در ماه محرم عزاداری می‌کنیم.

عابدی در ادامه افزود: همچنین اگر غیر مسلمان در کنار ما باشد در کنار خود آن‌ها را می‌نشانیم و با آن‌ها افطار می‌کنیم.

این دانش‌آموخته جامعه المصطفی العالمیه در خصوص حال وهوای شهرهای هند در ماه رمضان تصریح کرد: وقتی ماه مبارک می‌آید تمامی مغازه‌داران به احترام مسلمانان و روزه‌داران مغازه‌ها خود را می‌بیندند و هرگز دیده نشده است که در هندوستان مذاهب مختلف به خاطر دین‌ها خود یگدیگر را اذیت کنند.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *