تشدید اقدامات دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری از تب کنگو

معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اقدامات دامپزشکی این استان برای پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو با توجه به فصل گرما و رشد کنه عامل انتقال این بیماری شدت یافته است.

دکتر محمد رشتی‌باف افزود: فعال سازی کامل و تقویت پست‌های قرنطینه مرزی، منطقه ای و بین استانی برای نظارت بر هرگونه ورود و خروج دام زنده به ویژه ورود غیرمجاز دام از اقدامات قرنطینه‌ای دامپزشکی در این زمینه به شمار می رود.

وی افزود: کنترل مدارک به ویژه گواهی بهداشتی حمل برای تمام محموله های دام زنده و الزام به دارا بودن گواهی بهداشتی حمل صادره از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه برای محموله های دام زنده و گوشت قرمز از جمله اقدامات دامپزشکی در این زمینه است.

وی گفت: الزام به ارائه گواهی معتبر سمپاشی دام و ضدعفونی خودرو حمل کننده محموله های دام زنده، کنترل محموله های دام زنده و گوشت قرمز از نظر دارا بودن و صحت مدارک به ویژه گواهی بهداشتی حمل و پلاک کوبی دام از دیگر اقداماتی است که برای پیشگیری از بیماری در حال اجراست.

رشتی باف افزود: جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی دام بر اساس دستورالعمل های مرتبط، انجام سمپاشی بدن دام 2 هفته قبل از کشتار از دیگر اقداماتی است که برای پیشگیری از تب کنگو در خراسان رضوی دنبال می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *