اخذ بيعانه در فضای سايبری و سايت ديوار ممنوع

عامل كلاهبرداري از شهروندان در سايت ديوار تحت عنوان دريافت بيعانه توسط كارشناسان پليس فتا استان خراسان رضوي شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهاشيري در تشريح خبر افزود: در پي مراجعه شهروند مشهدي به پليس فتا مبني بر كلاهبرداري از وي در يكي از سايت هاي واسطه گر اينترنتي رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

شاكي در اظهارات اوليه خود به كارشناسان پليس فتا گفت: براي برگزاري مراسم ميهماني به دنبال اجاره باغ بودم تا اينكه دريكي از سايت هاي واسطه با آگهي مواجه شدم كه در آن اجاره يك روزه باغ ويلا را با قيمت مناسب پيشنهاد مي داد، از همين روي با برقراري تماس از وي خواستم مشخصات باغ را در اختيارم قرار دهد و با توجه به موقعيت و امكانات باغ پيشنهاد شده، براي رزرو مبلغ 15ميليون ريال را به عنوان بيعانه به شماره حساب اعلامي واريز نمودم كه متاسفانه در روز موعود با توجه به دعوت ميمانان متوجه كلاهبرداري به روش ذكر شده گشته و تقاضاي رسيدگي به موضوع و شناسايي كلاهبردار را دارم.

سرهنگ جهانشيري ادامه داد: با توجه به اقدامات فني و پليسي صورت گرفته توسط كارشناسان پليس فتا متهمي در اين رابطه شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير شد.

متهم  كه مردي 34 ساله با ميزان تحصيلات ابتدايي و داراي سوء سابقه و دو فقره پرونده سايبري كه در يكي از پرونده ها كه روز دوازدهم فروردين اتفاق افتاده بود شاكي براي برگزاري روز سيزده عيد مبلغ 5/5 ميليون ريال را به حساب متهم واريز نموده و در پرونده ديگر مبلغ 3 ميليون ريال را با همين شگرد كلاهبرداري نموده بود با ديدن شواهد به جرم خود اعتراف كرد و گفت: ” براي مدتي در كارمشاور املاك و اجاره باغ و ويلا بودم و با بدست آوردن اطلاعاتي در زمينه باغ و ويلا با ديدن آگهي سايت هاي واسطه گر اينترنتي ، با كسب منفعت مالي ‌فكر كلاهبرداري به روش فوق به ذهنم رسيد كه اكنون از كار خود بسيار پشيمانم.

سرهنگ جهانشيري به شهروندان توصيه كرد:‌به منظور پيشگيري از وقوع مجدد اين گونه جرايم و نرسيدن كلاهبرداران سايبري به مقاصد شوم خود ، شهروندان مي بايست پس از انتخاب كالا يا خدمات در سايت هاي واسطه گر اينترنتي و قبل از هرگونه واريز وجهي ، از كم و كيف خدمات يا كالا و هويت فروشنده مطلع گشته و از واريز هرگونه وجهي حتي مبالغ كم به عنوان بيعانه خودداري نمايند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *