اخاذی سایبری توسط همسر سابق در مشهد

زن جوانی که با همدستی دو نفر دیگر با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی همسر سابقش قصد اخاذی ۱۵۰ میلیون تومانی را داشت توسط پلیس فتا دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی مرد جوان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که فردی ناشناس با ارسال تصاویر خصوصی اش و تهدید به انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی قصد اخاذی ۱۵۰ میلیون تومانی را دارد.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و با یک سری تحقیقات فنی با استفاده از مهندسی اجتماعی عامل انتشار تصاویر خصوصی شاکی که همسر سابقش بوده را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی عنوان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به بزه انتسابی با همدستی دو تن از دوستانش (۳۰و۳۲ساله) اعتراف که تیم رسیدگی‌کننده پرونده بلافاصله دو همدستش را دستگیر کردند. با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *