آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق زیر پوشش دانشگاه

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طرح سنجش نوآموزان بدو  ورود به دبستان را فرصت مغتنمی جهت دعوت و ارائه خدمات به گروه‌های هدف در واحدهای بهداشت برشمرد.

دکتر حامد قضاوی که در کمیته سلامت مدارس استان سخن می گفت، ضمن اشاره به روند اجرای طرح سنجش در سال‌جاری و همچنین لزوم تعیین گردش کار در قالب طرح تحول سلامت، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه مشترک میان وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در سال جاری ، کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت شهرستانهای تابعه دانشگاه، پس از غربالگری اولیه نوآموزان توسط پایگاه‌های سنجش آموزش و پرورش استثنایی، مجری اجرای برنامه سنجش سلامت نوآموزان جمعیت تحت پوشش خود هستند.

وی خاطر نشان کرد:  خدمات ارائه شده به نوآموزان در قالب بسته خدمات کشوری و به صورت خانواده محور به نو آموزان ارائه خواهد گردید.

دکتر قضاوی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت طرح سنجش گفت: در این طرح، نوآموزان معرفی شده از مدارس و پایگاههای سنجش جهت دریافت خدمات مورد نیاز و انجام ارزیابی و معاینات شامل واکسیناسیون، مراقبت‌های جسمانی و معاینات پزشکی، معاینات دهان و دندان و فلوراید تراپی به پایگاهها و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه  خواهند نمود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ در ادامه از ثبت اطلاعات و نتایج معاینات در پرونده الکترونیک خانوار و  فعال سازی پرونده سلامت سایر اعضاء خانواده نوآموزان نیز خبر داد و افزود: اختلالات شناسایی و ثبت شده نوآموزان در پرونده الکترونیک از طریق خانوار و توسط مراقب سلامت پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است از ۶۹ پایگاه مجری طرح سنجش نوآموزان در استان خراسان رضوی، ۴۴ پایگاه درحوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داشته و در سال جاری پیش بینی می شود ۹۵ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در سطح شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب اجرای این طرح مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته و پرونده سلامت خانواده این نوآموزان فعال گردد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *