گردشگری محور حركت برای تحقق شعار سال در نيشابور است

معاون استاندار و فرماندار نيشابور گفت: علي‌رغم اين كه با مشكلات بسياري رو به رو بوديم اما پيشرفت‌ها چشمگير بوده، بايد براي پيشرفت شهرمان بسترهاي جديد را شناسايي كنيم كه در اين زمينه، گردشگري مي‌تواند محور حركت براي تحقق شعار سال در نيشابور باشد.
سعيد شيباني عنوان كرد: ما در گردشگري ظرفيت بسيار بزرگي داريم، تقريبا اشتغال، توليد و ثروت لازم را در نيشابور مي‌توانيم داشته باشيم كه البته مقداري نياز به تغيير نگاه است كه از تمركز بر مشهد خارج شويم؛ چرا كه شهرستان نيشابور ضمن اداره خودش مي‌تواند سرريز جمعيت را نيز پوشش دهد و همچنين كمك به مديريت شهري مانند مشهد باشد.
وي ادامه داد: اگر اين تغيير رويكرد شكل بگيرد، گام‌هاي مهمي برداشته مي‌شود و تقريبا اين بستر در استان فراهم شده است؛ خود نيشابور نيز نياز به وحدت، همكاري و انسجام بيشتري دارد تا به سمت اين ظرفيت بالقوه حركت كنيم.
شيباني اظهار كرد: بايد بسترها، درآمدها و شغل‌هاي جديد شناسايي شود كه در اين زمينه به نظر من گردشگري محور اين حركت براي تحقق شعار سال است و در آينده نيشابور از شهرهاي مطرح خواهد بود به شرطي كه بتواند زيرساخت‌هايش را آماده كند.
معاون استاندار و فرماندار نيشابور گفت: علي‌رغم همه مشكلات، پيشرفت‌ها زياد بوده است، در حوزه سلامت كه به وضوح يكي از موفق‌ترين حوزه‌هاي هدف دولت بوده است؛ بيش از 60 پروژه در محدوده نيشابور در زمينه بهداشت و درمان بهره‌برداري يا ظرف سال آينده به انجام مي‌رسد، اين پيشرفت‌ها در حالي است كه عقب‌ماندگي‌هاي زيادي داشته‌ايم.
شيباني افزود: در آموزش و پرورش فقط در خود شهر نيشابور 35 پروژه به انجام رسيد كه البته اين آمار غير از بخش‌هاي اين شهرستان است؛ هم در بهداشت و درمان و هم آموزش و پرورش خيرين و دولت با همكاري يكديگر كار كردند.
وي بيان كرد: در بخش كشاورزي نيز پروژه‌هاي خوبي داشتيم كه نمود پيشرفت‌ها در همين توليد گندم بود؛ كه صادرات و بي نيازي از واردات گندم را در پي داشت.
سعيد شيباني افزود: در صادرات و صنعت نيز علي‌رغم مشكلات موجود آمار گمرك نيشابور مويد جريان فعاليت‌هاست و در همين حدود يك ساله كه گمرك نيشابور راه‌اندازي شده، بيش از 46 ميليون دلار و 3 هزار و 500 تريلر از همين گمرك نيشابور كالا به كشورهاي منطقه و آسيايي و اروپايي صادر شده است.
وي ادامه داد: در گردشگري و برنامه‌هاي طرح تكاپو، بوم‌گردي‌ها و اقامت بيشتر مسافر نيز در شهرستان ظرفيت‌هاي فوق العاده‌اي موجود است.
فرماندار نيشابور با بيان اين كه براي ساخت بيمارستان سوم اقدام شده است، عنوان كرد: طرح توسعه فولاد با 700 ميليارد به بهره‌برداري رسيده است و همچنين فولاد بخش خصوصي نيز در دست اقدام است كه در يكي دو سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
شيباني گفت: سال گذشته مجموع اعتبارات بيش از  80 ميليارد تومان بوده اگرچه در تخصيص آن قدري مشكل وجود داشته اما پروژه‌ها و اعتبارات نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است.
وي اضافه كرد: عمده مسكن‌هاي مهر نيز آماده و تحويل متقاضيان داده شده است.
فرماندار نيشابور اظهار كرد: علي‌رغم اين كه فروش نفت كاهش پيدا كرده و قيمت آن پايين آمده و بودجه دولت كم شده بود ولي دولت سعي كرد تخصيص بودجه را به نحو مناسبي افزايش دهد.
شيباني گفت: سازمان برنامه و بودجه در همين دولت براي تكميل افلاك نما 7 ميليارد تومان اعتبار گذاشت و براي مجتمع فرهنگي آن نيز دو سال است كه اعتبار گذاشته مي‌شود؛ مقدمات براي فعاليت پژوهش‌گاه نيز انجام شده و بعد از سال‌ها تعليق دوباره كارهاي تكميل افلاك‌نما از سر گرفته شد.
وي خاطرنشان كرد: مجموعه خدمات ورزشي، سلامت و درمان، گردشگري، راه‌ها و… نيازهاي اساسي در نيشابور است كه اگر شكل بگيرد، دغدغه ما در تحقق شعار سال كه توليد و اشتغال است تقريبا برطرف خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *