ریاست این دوره کانون وکلا باید با انتظارات جدید مطابق باشد

روز گذشته مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره جدید کانون وکلا با قدرانی از اعضای هیئت مدیره دوره گذشته انجام شد.

مسعود خراشادی زاده ریاست در آغاز این مراسم گفت: طبق قانون 7 نفر  از وکلای منتخب به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخاب معین می‌شوند تا بر روال صحیح و قانونی انتخابات داخلی کانون وکلا نظارت داشته باشند. خوشبختانه انتخابات نهمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان رضوی بدون هیچ تخلف و اعتراضی انجام نشد.

وی بیان کرد: تمامی تبلیغات انتخاباتی اعضا با توجه به اهداف اصلی کانون که شامل، حق برخورداری از وکیل مدافع، حفظ شان وکیل، تعامل با دادگستری و سایر مراجع، ارتباط با اتحادیه سراسری کانون وکلا، ارتباط با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها، ارتباط با رسانه‌ها و خبرگزاری‌های عمومی، ارتباط با تشکل‌های مردمی، گسترش خدمات حمایتی وکلا و ارتباط سایر اعضای کانون مد نظر همه کاندیدهای انتخابات داخلی کانون وکلا بوده است.

خراشادی‌زاده افزود: برآیند این انتخابات حضور جمع حاذقی از وکلای خبره در مجموعه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان است.

در ادامه این مراسم بازرس و عضو سابق هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان بیان کرد: نگاه ما در این دوره انتخابات هم ارتقاء سطح کیفی و کمی کانون وکلا، در کنار وظایف ذاتی در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا قدیری تصریح کرد: حضور همکاران در انتخابات ارزشمند و حائز اهمیت بود و حجم زیاد اظهار نظرها از نگاه دیگری خروج از تمرکز نگری را به همراه داشت. البته لازم به ذکر است به کمک روابط عمومی مسیر خروج از انزوا را به درستی طی کردیم و با تلاش همکاران روابط عمومی امروز اکثر مردم نسبت به کارکردهای کانون وکلای دادگستری آگاهی دارند و به این مرکز مراجعه می¬کنند. همچین گاهنامه داخلی این مرکز بهترین دوران خود را پشت سر گذاشت.

وی تاکید کرد: ساماندهی پرداخت منضبط حقوق کارمندان به خوبی مدیریت و انجام شد، همچنین ایجاد اتاق فکر یکی از بهترین اتفاق‌های صورت گرفته در کانون وکلا بود. این اتاق فکر با حضور اعضای خلاق کانون در 10 جلسه برگزار شد و تعامل مناسب با دادگستری و مشارکت در ایجاد «دانشگاه کاتوزیان» را به همراه داشت.

قدیری خاطرنشان کرد: کانال تلگرامی کانون وکلای دادگستری خراسان راه اندازی و هم‌اکنون با 2 هزار و 40 عضو فعالیت می¬کند و اخبار و گزارش سایر جلسات از طریق کانال تلگرامی اطلاع رسانی می‌شود.

عضو سابق هیئت مدیره کانون وکلا با اشاره به برگزاری انتخابات سالم اما رقابتی نهمین دوره انتخابات داخلی افزود: در نهایت انتخابات این دوره نیز با رعایت مساوات برگزار شد.

وی با اعلام موجودی پایان دوره هیئت مدیره دوره هشتم گفت: موجودی حساب‌ بانک‌های ملی، صادرات، سامان، ملت و خاورمیانه مبلغ 1 میلیارد و 428میلیون ریال است.

دکتر عباس شیخ الاسلامی نیز در مراسم تودیع و معارفه اظهار داشت: دموکراسی بهترین شیوه مدیریت جامعه فعلی است اما دموکراسی لوازمی دارد مانند پذیرش نظر اکثریت و کانون وکلای دادگستری به لحاظ دموکراسی یه قدم به جلو حرکت کرد و امیدوارم بتوانیم این مسیر را رو به جلو ادامه دهیم.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان افزود: اصل شفاف سازی در کانون وکلا به نحو احسن رعایت شد و خوشبختانه کانون شاهد فساد مالی نبوده و تمامی امورات مالی با شفافیت کامل محقق شد.

وی مطرح کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در این دوره محقق شد که این موضوع در نهایت انتظارات زیادی را ایجاد کرده که ریاست و اعضای هیئت مدیره این دوره کانون وکلا کمی سخت‌تر کرده است. مطالبات اکثر اعضای کانون در انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم مطرح شد و فضای مجازی نیست پای کار آمده در نتیجه توقعات بیشتری ایجاد شده است.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: دموکراسی با رای‌گیری پایان نمی‌یابد و اصل دموکراسی در مشارکت متداوم است، بنابراین همه دوستان باید همچنان پای کار بمانند.

همچنین در پایان مهدی عامری که صاحب بیشترین رای در انتخابات نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلا دادگستری گردید، گفت: انشالله بتوانیم با توجه به توقعات به وجود آمده بازهم در راستای حفظ استقلال کانون وکلا و حفظ شان وکلا در راستای اجرایی شدن اهداف کانون بکوشیم.

عامری حضور وکلای خراسان در انتخابات اخیر هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان را ستودنی دانست و با بیان اینکه همکاران، افرادی که فکر می کردند می توانند خدمتگزارشان باشند را انتخاب کردند، عنوان کرد: از زحمات هیئت مدیره سابق تشکر می کنیم و امید داریم این عزیزان کماکان ارتباط شان را با کانون وکلا حفظ نمایند.

لازم به ذکر است در پایان نشست تودیع و معارفه از اعضای هیئت مدیره سابق تقدیر به عمل آمد اما باز هم معارفه اعضای جدید هیئت مدیره به تعویق افتاد.

 

گزارشی از نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *