حق همه نامزدها محفوظ است

محمد رحیم نوروزیان در نشست دیروز با روسای ستادهای تبلیغات  انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: جهت هماهنگی و تبیین و تفاهم بیشتر با ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های محترم این نشست برگزارشده تافضایی توام با آرامش درعین رقابت و شور انتخاباتی درسطح مشهد مقدس داشته باشیم.

فرماندار مشهد  با افراطی نامیدن افرادی که خط توهین و تخریب را دنبال می‌کنند به نمایندگان نامزد ها توصیه کرد از شکل دادن دو قطبی‌های انقلابی و غیر انقلابی، حق و باطل و خوب و بد بپرهیزند چرا که همه نامزدها صلاحیتشان توسط شورای محترم نگهبان احرازشده وموضوع انتخاب بین خوب وخوب تر است. وی گفت:  رقابت باید باشد شدید هم باشد اما همه این‌ها باید در چهارچوب منافع ملی وانسجام ملی باشد؛ مردم نظام را یکپارچه می‌بینند و هرگونه مشکلی دامن همه را می‌گیرد.

وی با اشاره به شفافیت در برنامه کار دولت و  وزارت کشور در انتخابات عنوان کرد: هیچ نقطه پنهانی در فرآیندهاوجود ندارد جز مواردی مانند بررسی صلاحیت ها که محر مانه بوده لذا از حضورنمایندگان نامزدها درشعب اخذ رای استقبال میکنیم وحتما تاکیددارم برای اینکار نمایندگانی معرفی شوند.

نوروزیان از طرفداران نامزد‌ها خواست متقابلا به مجریان وناظران تا آخرین مرحله اعتماد کنند و از اقدامات شتاب آلود و گمانه زنی‌ها بپرهیزند؛ مرجع اعلام نتایج انتخابات مشخص است و با گمانه زنی‌ دربعدازاخذ آرا ونتایج چالش ایجاد نکنند.

فرماندارمشهد اقدامات هیجانی، تبریک و جشن قبل از اعلام رسمی نتایج را به صلاح ندانست و اظهارکرد: دشمن مترصد فرصت برای سواستفاده است وباید مراقب این قبیل هیجانات باشیم.

فرماندار مشهد معرفی نماینده ازسوی نامزدهارا حق هر نامزد دانست و گفت: براساس قانون تا 5 روز قبل از اخذ رای نامزدها مهلت دارند نمایندگان خود را معرفی کنند.

وی با اشاره به مواد مختلف قانون انتخابات ریاست جمهوری تاکیدکردمسئول ستاد انتخاباتی هرنامزد باید بانامه مکتوب وامضای نامزد مربوطه به فرمانداری معرفی شود درغیراینصورت رسمیت نخواهدداشت وامکان تعامل با اونیست.

ایشان با اشاره به تبلیغات انتخاباتی گفت : سطح شعور مردم به حدی رسیده است که تنها با عکس و پوستر نمی‌شود رای مردم را جلب کرد و مردم به شیوه های دیگری گزینه مورد نظر خود را انتخاب می‎‌کنند.

نوروزیان با اعلام اینکه پاره کردن پوستر و عکس و هتک حرمت  نامزد‌های دیگر ممنوع و جرم است، افزود: نمایندگان نامزد‌ها مراقب باشند هواداران مشکل ایجاد نکنند . ایشان این اقدام را که برخی خودرو‌ها را با عکس و پوستر پر می‌کنند و در زمان ممنوعیت تبلیغات روز پایانی در خیابان ها تردد می‌کنند کار صحیحی ندانست وآن رامصداق ممنوعیت تبلیغاتی ذکرکرد.

فرماندار مشهد توصیه کرد: افرادی که برای حضور در شعب بعنوان نماینده نامزدها معرفی می‌شوند از بین انسان های عاقل و باتجربه باشند که قادرباشند  تعامل خوبی با دیگر عوامل داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه  معاون دادستان مرکز استان، معاون عملیات نیروی انتظامی شهرستان مشهد، روسای ستاد‌های نامزد‌های انتخابات واعضای کمیته امحای نیز حضور داشتند وهر یک ازآنها نظرات وپیشنهادات خود را مطرح کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *