تمام ایرانیان تحت بیمه و از حق درمان برخوردار هستند

عبدالله رمضان زاده در نشست افتتاحیه ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت منطقه خراسان رضوی در حمایت از حجت الاسلام روحانی گفت: تمام تلاش ما باید در جهت جذب آرای خاکستری به رای دادن باشد چرا که این افراد هیچ‌گاه به جبهه‌ی مقابل ما رای نخواهند داد و بین رای دادن به ما و یا رای ندادن مردد هستند؛ تلاش ما باید بر این باشد تا با شرح اقدامات دولت حجه الاسلام روحانی بتوانیم افرادی را که هنوز تصمیم به شرکت در انتخابات نگرفته‌اند را مجاب به رای دادن کنیم.

سخنگوی هیئت دولت هفتم بیان کرد:12 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات پیروز انتخابات نبود و در نتیجه آن شکست، دولتی بر سر کار آمد که همانند آن در همان زمان در ونزوئلا شکل گرفت؛ در طی 8 سال فعالیت این دو دولت، تورم در ونزوئلا به 35 درصد و در کشور ما به 45 رسید؛ ما در سال 92 جلوی آن سیاست‌ها را گرفتیم اما در ونزوئلا ادامه پیدا کرد و امروز آن‌ها تورم 600 درصدی دارند و برای خرید نان و مایحتاج زندگی هرروز از لب مرزها به کشورهای دیگر می‌روند و بازمی‌گردند.

دبیر هیئت دولت اصلاحات ادامه داد: تاکید ما باید بر این باشد که مردم بفهمند رای آن‌ها تا چه میزان تاثیرگذار و مهم است؛ امروز دیگر در کشور ما کسی از نبود دارو به مشکل نمی‌خورد و هیچ‌کس بخاطر فقر از درمان باز‌نمی‌ماند؛ امروز تمام ایرانیان تحت بیمه و از حق درمان برخوردار هستند؛ امروز دولت هزینه‌های درمان را که تا پیش از این بیش از 70 درصد آن از جیب مردم پرداخت می‌شد به 35 درصد رسانده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ماجراجویانه، قطعنامه‌ها شورای امنیت سازمان ملل و تحریم داروها در دولت قبل را نمی‌توان از یاد برد گفت: امروز از زبان رییس انجمن هموفیلی ایران می‌شنویم که دیگر بیماران هموفیلی از نبود دارو نمی‌میرند و این‌ها همه از دست آوردهای رای مردم در سال 92 است.

عبدالله رمضان زاده با مقایسه آمارهای اقتصادی دولت فعلی و قبلی در بخش کشاروزی گفت: با مقایسه آمارها می‌بینیم که در سال 91 دولت از کشاورزها 4.5 میلیون تن گندم به قیمت 450 تومان خریداری کرده است؛ در سال 95 دولت 11.5 میلیون تن گندم از کشاورز ایرانی خریده است با قیمت 1300 تومن؛ این افزایش درآمد کشاورز در حالی است که تورم در کشور ما از بالای 40 درصد در سال 91 به زیر 10 درصد رسیده است.

دبیر هیئت دولت اصلاحات گفت: امروز شاید نقطه ضعف دولت که بر روی آن مانور داده می‌شود بحث رکود است؛ باید بدانیم که در دولت گذشته رشد اقتصادی کشور ما منفی بوده است و این رکود و بیکاری امروز نتیجه آن سیاست‌ها است؛ در دولت حجت الاسلام روحانی اما شاهد بودیم که رشد اقتصادی ما مثبت شد و اثرات این رشد اقتصادی در دولت بعدی ایشان می‌توانیم شاهد خروج از رکود باشیم.

استاندار اسبق کردستان گفت: کشور برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری‌های خارجی دارد ها اما در همچین شرایطی عده‌ای با ماجراجویی به سفارت عربستان حمله می‌کنند و جلوی ورود صدها هزار توریست شیعه را به کشور و شهرای مذهبی قم و مشهد می‌گیرند که اثرات آن در معیشت مردم این دو شهر مشهود است.

عده‌ای با ماجراجویی به سفارت عربستان حمله کردند و جلوی ورود صدها هزار توریست شیعه را به کشور و شهرهای مذهبی قم و مشهد گرفتند.

سخنگوی هیئت دولت اصلاحات با بیان اینکه در سند چشم انداز توسعه پیش بینی شده که در هر سال دولت باید بین 600 تا 750 هزار شغل ایجاد کند و این رقم در دولت سابق متوسط سالی 14 هزار نفر بوده است، ادامه داد: به طور مثال در پروژه میدان گازی مشترک پارس جنوبی، که معادل 18 درصد کل ذخایر گاز جهان است، در سال 84 و شروع به کار دولت هشتم 60 هزارنفر در آن‌جا مشغول به کار بودند که در پایان دولت نهم این تعداد به 8 هزار نفر رسید اما امروز و در دولت دهم 80 هزارنفر در پارس جنوبی مشغول به کار هستند و توانسته‌ایم به استخراج گاز برابر با قطر برسیم.

وی ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شده است که برای اشتغال‌زایی برای یک میلیون نفر ما به بیش از 70 تا صد میلیارد دلار درآمد نیاز داریم؛ درآمد سال گذشته ما از نفت حدود 35 میلیارد دلار بوده است؛ یعنی ما اگر درآمد حداقل دوبرابری از نفت داشته باشیم و هیچ هزینه دیگری نکنیم می‌توانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

 

گزارشی از حسین خندان دل

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *