بهره برداری و آغازعملیات اجرایی ۹ طرح بزرگ آب و فاضلاب در مشهد

با حضور استاندار خراسان رضوی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از  9 طرح بزرگ آب و فاضلاب در مشهد صورت گرفت.
علی رضا رشیدیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت، اظهار داشت: وزارت نیرو در خصوص ارائه خدمات در حاشیه شهر مشهد از دستگاه های پیشتاز بوده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده است.
وی افزود: در حوزه تامین آب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی در سال های اخیر صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی با یادآوری ساماندهی کشف رود با همکاری دستگاه های مختلف و افزایش 2.5 برابری تصفیه خانه های فاضلاب در سه سال اخیر در مشهد، بیان کرد: دستگاه های مختلف برای ارائه خدمت در حاشیه شهر تلاش کردند اما هنوز تا رسیدن به ایده آل راه باقی است.
رشیدیان ادامه داد: بیش از یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در هشت پهنه و 66 محله، شهر مشهد وجود دارد و از سه سال گذشته بسته توسعه ای تهیه و نزدیک کردن خدمات ارائه شده در حاشیه شهر به مناطق مرکزی از اهداف مورد پیگیری بوده و می باشد.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه ها برای خدمت در این مناطق رقابت داشتند و همه تلاش کردند تا مشکلات کاهش یابد ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله وجود دارد .
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: البته ارائه خدمت توسط یک دستگاه به معنای نفی خدمات سایر دستگاه ها نیست و نباید خدمات یکدیدگر را نفی کنیم .
رشیدیان تاکید کرد: در شهر بهشت چیزی به نام حاشیه و مرکز نباید وجود داشته باشد و حریم شهر بهشت باید پر از پاکی، بهداشت و خدمات مناسب باشد.
وی با بیان اینکه طبق منویات رهبری کار در کشور نباید به هیچ بهانه ای تعطیل شود، خاطرنشان کرد: فعالیت انتخاباتی به معنای تعطیل کردن کار و تلاش نیست.
رشیدیان افزود: انتخابات فعالیت مقدسی برای نظام مردم سالاری دینی است و مشارکت حداکثری و رعایت قانون از الزامات انتخابات است و در این فعالیت ها خدمات دولت فعلی را نباید زیر سوال برد و از خط اعتدال و عدالت خارج شد.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قدم هایی که نظام برداشته به هیچ عنوان و بهانه ای نباید نادیده گرفته شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم گفت: اعتبار هزینه و پیش بینی شده برای این پروژه ها در مجموع یک هزار و 246 میلیارد ریال است.
قائم مقام وزیر نیرو نیز گفت: طرح آبرسانی به پنج هزار و 200 روستا با جمعیت حدود چهار میلیون نفر از ابتدای کار دولت تدبیر و امید تا کنون اجرا شده است.
ستار محمودی افزود: رویکرد دولت یازدهم از ابتدای فعالیت رسیدگی به مناطق محروم و حفظ پایگاه های توسعه و امنیت در روستاها بوده است.
وی ادامه داد: در مبحث خدمت رسانی چرخه های خدمت را باید جامع دید تا بهره وری کامل ایجاد شود که البته در کشور و در دولت یازدهم طراحی ها به این شکل انجام شده و از طراحی تا بازار به صورت زنجیره ای بوده است.
قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد : ایران از لحاظ منابع انسانی در سطح منطقه بالنده است و نیروهای انسانی و متخصصان ایرانی در کشورهای مختلف سد ، نیروگاه و تصفیه خانه می سازند.
محمودی بیان کرد: در قسمت سرمایه و منابع مالی با محدودیت روبرو هستیم ولی با همین میزان سرمایه موجود باید کار را آغاز کرد وگرنه اگر بخواهیم معطل تامین سرمایه برای تکمیل چرخه کار باشیم نوعی توقف ایجاد می شود.
وی با تاکید بر جذب سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها افزود : در 12 سال اخیر 80 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده که 50 هزار و 800 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به دولت یازدهم است.
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد ، ادامه داد : یک هزار و 600 میلیارد ریال طرح نیمه تمام در وزارت نیرو وجود دارد که برخی از این طرح ها مربوط به 20 سال قبل است .
سید علیرضا طباطبایی افزود: تکمیل و راه اندازی تقسیم کننده تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد و بهره برداری ازشبکه جمع آوری و نصب انشعابات فاضلاب حاشیه شهرمشهد از جمله طرح هایی است که از امروز وارد مدار بهره برداری شدند.
وی بیان کرد : اجرای مرحله یک تصفیه خانه فاضلاب تانکری (سپتاژ) درتصفیه خانه اولنگ و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک امام علی (ع) نیز از طرح هایی است که عملیات اجرایی آنها امروز آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: دربخش آب نیز طرح پروژه شامل مرجله دوم پروژه آبرسانی به کوی نبی اکرم (ص) و جمع آوری چاه های آب، حفاری و تجهیز 24 حلقه چاه آب شرب و ساختمان اداره امداد وحوادث آب وفاضلاب ناحیه 6 مشهد جهت تامین آب شرب به بهره برداری رسید.
طباطبایی گفت: همچنین امروز عملیات اجرایی احداث ساختمان های امداد و حوادث آب نواحی 8 و10 آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود : از سال 1372 اجرای شبکه فاضلاب مشهد در دستور کار قرار گرفته و طول کل شبکه توزیع و انتقال فاضلاب اجرا شده در مشهد تاکنون به 2 هزار و 933 کیلومتر رسیده و حدود 65 درصد جمعیت این کلانشهر زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار گرفته اند.
طباطبایی ادامه داد: سال گذشته 225 میلیون و 612 هزار و 651 متر مکعب آب برای این کلانشهر تولید شد که 33 درصد تامین آب این کلانشهر از محل سد دوستی، 55 درصد از چاهها و بقیه از سدهای کارده، ارداک و چشمه ها بوده است.
هم اکنون 99.9 درصد جمعیت کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *