تعلل وزارت صنعت، تاخیر بانک مرکزی

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تعلل وزارت صنعت و تاخیر بانک‌ مرکزی دلیل آن بوده که تا کنون ارز مبادله‌ای به کاغذ اختصاص نیافته است.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته برای بررسی روند حل مشکلات کاغذ داخلی برگزار شد، گفت: بانک مرکزی موظف بود ارز مبادله‌ای را تا 10 روز پیش برای خرید کاغذ تخصیص دهد که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ تصریح کرد: در این جلسه قرار شد هر چه سریعتر وزارت صنعت و معادن تعرفه‌های تعریف شده برای تخصیص ارز مبادله‌ای را به بانک مرکزی اعلام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است این تعرفه‌ها دوباره بازنگری شود و از میان 57 نوع کاغذ موجود در کشور این ارز مبادله‌ای فقط به کاغذهایی که برای چاپ و نشر کتاب، روزنامه و مطبوعات استفاده می‌شود تعلق گیرد.

قاضی‌زاده اظهار کرد: بانک مرکزی علت تاخیر در پرداخت ارز مبادله‌ای را تعلل وزارت صنعت در اعلام تعرفه مربوطه دانست و بیان کرد وزارت صنعت اصلاحات مورد نظر خود را در موعد مقرر انجام نداده این در صورتی است که این وزارتخانه ادعا می‌کند که این تعرفه‌ها را اعلام کرده است.

عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ در پایان افزود: کارگروه تنظیم بازار بر روند این اقدامات نظارت دارد و به واسطه اختیارات قانونی این کارگروه تمام نهادها باید از آن تبعیت کنند در صورتی که بانک مرکزی اقدام عملی در این زمینه انجام ندهد این موضع از طریق دیگری پیگیری می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *