به انتخاب مردم احترام بگذارید

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد در جلسه با دهیاران شهرستان مشهد گفت: به انتخاب مردم احترام بگذارید.

محمد رحیم نوروزیان در جلسه صبح دیروز فرمانداری مشهد که با حضور دهیاران بخش مرکزی شهرستان مشهد برگزار شد با گلایه از برخی بداخلاقی‌هایی که همچنان پس از انتخابات ادامه دارد، افزود: شایعات مبنی بر پرداخت مبالغی برای ایجاد ستاد در روستاها برای دکتر روحانی را رد می‌کنم و هیچ دهیاری حق نداشته است تا از امکاناتی که در اختیار او قرار گرفته بوده است به نفع جریان سیاسی خاصی در زمان انتخابات استفاده کند.

نوروزیان تصریح کرد: چرا افرادی با رییس جمهور کشور که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت و با رای مردم انتخاب شده است و به زودی با حکم مقام معظم رهبری تنفیذ خواهد شد اینگونه رفتار می‌کنند؟ همه باید قانون‌مدار باشند و به رای و نظر مردم احترام بگذارند.

وی با رد شایعاتی مبنی پرداخت مبالغی برای ایجاد ستاد در روستاها جهت حمایت از دکتر روحانی در گفت: تمامی بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان مشهد مکلف بوده‌اند که هیچ‌گونه فعالیت سیاسی در راستای پشتیبانی نداشته باشند چرا که وظیفه آنها تنها خدمت‌رسانی است و حق نداشته‌اند از امکاناتی که به این منظور در اختیار آن‌ها قرار گرفته است برای مقاصد سیاسی و حمایت از کاندیداها استفاده کنند.

فرماندار مشهد ادامه داد: مطابق قانون، انجام فعالیت‌های سیاسی از سوی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تخلف است و در صورت محرز شدن فعالیت سیاسی از سوی آنها، بدون شک برخوردهای لازم بدون هیچ چشم پوشی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اما مخالفان و منتقدان دولت باید بدانند که مردم با فهم بالای خود و با مشاهده کارنامه چهار ساله دولت به این دولت و شیوه مدیریتی آن رای داده‌اند.

وی در ادامه با طرح این موضوع که شهرستان مشهد با توجه به جمعیت و شرایط خاص خود نیاز به کوچک شدن دارد بیان کرد: همانطور که بخش‌های طرقبه و شاندیز از مشهد جدا شد و اثراث مثبت این طرح را شاهد بودیم، مشهد همچنان ظرفیت جدا شدن یک یا دو بخش دیگر از خود را دارد تا بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته‌تری به شهروندان ارائه کنیم.

نوروزیان با اشاره به این که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: پیشنهاداتی در این باره ارائه شده که با بررسی نهایی و کسب تاییدیه‌ از مجلس شورای اسلامی این اتفاق صورت خواهد گرفت.

نوروزیان با بیان این موضوع که اولویت‌های اصلی فرمانداری مشهد شامل موضوع آب، راه، بهداشت و آموزش و پرورش برای روستاها است، افزود: تلاش کردیم با ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها علاوه بر رفع بیکاری مانع مهاجرت روستانشینان به شهرها شویم و از گسترش پدیده حاشیه نشینی جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان مشهد گفت: در صورت فعالیت دهیاری‌های شهرستان در دو بخش‌ فنی و عمران، می‌توانند بخشی از اعتبار 100 میلیارد ریالی تخصیص داده شده برای توسعه روستایی را به خود اختصاص دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی درخصوص ساخت و سازهای غیر مجاز اطراف برخی روستاها گفت: دهیاران نقش اساسی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز دارند و باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند؛ در صورت بروز تخلف در ساخت و ساز‌های هر روستا، دهیار مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: اگر تمامی دستگاه‌های شهرستان به وظایف خود دقیق و درست عمل کند بسیاری از مشکلات مشهد از جمله حاشیه نشینی این کلان‌شهر بسیار کمتر می‌شود که همه باید در این راستا گام برداریم.

 

حسین خندان‌دل

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *