دیپلماسی و جبهه‌های اقتصادی

نماینده درگز در مجلس گفت:‌ دیپلماسی دولت دوازدهم می‌بایست در جهت ایجاد جبهه‌های جدید اقتصادی باشد

عبدالله حاتمیان افزود: دیپلماسی دولت یازدهم،‌ دیپلماسی کنترل بحران بود که می‌بایست در دولت آینده در جهت دیپلماسی اقتصادی انجام شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به گزارش‌های وزارت امورخارجه به مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: گزارش‌هایی که وزارتخانه به مجلس ارسال می‌کند رضایت بخش است و دولت جهت همکاری با شرکای جدید اقتصادی گام‌هایی برداشته است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس دهم ادامه داد: نقطه ضعف همیشگی ما مسئله دیپلماسی بوده چراکه نتوانسته‌ایم فرهنگ متعالی و بی‌نظیر ایرانیان را به دنیا معرفی کنیم، تا زمانی که خارجی‌ها ما را باور نکنند محصول ما را نمی‌خرند و در کشورمان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید مشارکت محور باشد، ‌تصریح کرد: مدیریت و پیشرفت کشورها صرفا از طریق پول و اعتبارات دولتی نیست و عمده فعالیت‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم انجام می‌شود.

این عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار عمومی‌تقویت شود و مردم به سمت پویایی و تلاش حرکت کنند، بیان کرد: دولت دوازدهم باید نقاط کور دولت قبلی و قشرهایی که فراموش شدند را ببیند و ارتباط بهتری با آنان برقرار کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم کنترل تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را از جمله اقدامات مهم دولت برشمرد و اظهار کرد: باید با همین تورم تک رقمی‌به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم و مشکلات حوزه اقتصاد و معیشت کشور را برطرف کنیم.

حاتمیان افزود: دولت یازدهم عملکرد مطلوبی در حوزه اشتغال نداشت و باید به سمت اقدامات عملی که در زندگی مردم محسوس باشد و نشانه‌های آن را در سفره‌شان ببینند حرکت کند.
وی افزود: دولت یازدهم صداقت داشت اما نتوانست با اطلاع رسانی قوی این صداقت را به مردم منتقل کند و باید بخش اطلاع رسانی دولت دوازدهم تقویت شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *