پرداخت 2400 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج بانک ملی در خراسان رضوی

رئیس امور شعب بانک ملی در خراسان رضوی گفت: ظرف چهار ماه گذشته این بانک دو هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سطح استان پرداخت کرده است

حسن مونسان روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی گناباد افزود: این میزان در قالب 21 هزار تسهیلات 100 میلیون و 200 میلیون ریالی به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد. همچنین بالغ بر 400 پرونده تسهیلات رونق تولید ظرف سه ماه گذشته توسط شعب بانک ملی خراسان رضوی پرداخت شد.

وی در ادامه کاهش ارتباط بین مردم با نظام بانکی را از جمله مشکلات بانک‌ها ذکر و بیان کرد: رویکرد سپرده گذاری در حسابهای بانکی به صورت قرض الحسنه کاهش یافته و هدف سپرده گذاران بیشتر کسب سود و منفعت اقتصادی است. با این وجود نظام بانکی در راستای وظایف خود تسهیلات را به متقاضیان بخشهای مختلف اعم از نوسازی بافت فرسوده، توسعه، عمران و رونق اقتصادی مناطق شهری و روستایی پرداخت می‌کند.

فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: نگاه یکسان بین این شهرستان با شهرهای بزرگی مانند تهران ومشهد در تصمیم گیریها و اتخاذ قوانین سرمایه گذاری مشکلاتی برای فعالان این بخش در گناباد ایجاد کرده است.

محمدعلی نبی پور افزود: با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالا و فاصله زیاد گناباد با بازار مصرف باید مسئولان با تمرکززدایی و پرهیز از نگاه یکسان در تصمیم گیریها این شهرستان را متفاوت با مناطق برخوردار و شهرهای بزرگ ببینند.

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد نیز گفت: از مجموع 600 میلیارد ریال تسهیلات که از ابتدای امسال در زمینه‌های مختلف برای پرداخت به متقاضیان بخش صنعت و معدن این شهرستان مصوب شد 186 میلیارد ریال به 29 طرح پرداخت گردید.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم کاهش درآمد و توجیه اقتصادی به واسطه خشکسالی سالهای گذشته و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی را از مشکلات مهم فعالان بخش کشاورزی این شهرستان برشمرد.

علیرضا حسین زاده با اشاره به اینکه فعالان و سرمایه گذاران کشاورزی گناباد توان پرداخت تسهیلات با سود بالای 10 درصد را ندارند بدون توضیح بیشتر افزود: برخی دستورالعمها و وثیقه‌های زیاد اخذ تسهیلات، به مانع مهمی برای توسعه کیفی این بخش تبدیل شده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *