باز هم یک دانشمند ایرانی افتخار آفرید

فناوری نوین در سم شناسی

✍️هنگامه طاهری

یک دانشمند ایرانی با استفاده از روش‌های پیشرفته هوش مصنوعی اختراعی ثبت کرده که قادر است بر اساس گفته های تلفنی افراد با «مراکز کنترل سموم و مسمومیت ها» در آمریکا، اطلاعات حیاتی بیمار را طبق آخرین مطالعات و تحقیقات پزشکی ،به سرعت تحلیل کرده و بهترین راهکار را به متخصصین سم شناسی و پزشکان ارایه دهد.
این دستاورد توسط دکتر “امید مهرپور” متخصص برجسته سم‌شناسی پزشکی صورت گرفته که باعث شده با تبدیل و استفاده از الگوریتم‌های هوشمند برای تحلیل مکالمات سم شناسی، توانایی شناسایی سریع و دقیق اطلاعات حیاتی ممکن شود.بر اساس این اختراع نه تنها کیفیت پاسخ‌دهی ارتقا می یابد بلکه به موارد اورژانسی نیز کمک می شود تا در کمترین زمان به نجات جان بسیاری از بیماران کمک کنند.
دکتر مهرپور در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه فلوریدا است و به تدریس سم‌شناسی و هوش مصنوعی در سم‌شناسی می‌پردازد.
وی همچنین به عنوان متخصص سم‌شناسی در دانشگاه Wayne State University نیز مشغول به کار است. دکتر مهرپور تاکنون بیش از ۲۵۰ مقاله و کتاب در مجلات علمی به چاپ رسانده و برنده چندین جایزه بین‌المللی شده است. همچنین دکتر مهرپور بنیان گزار انستیتو سم شناسی بالینی در توسان آریزونا است که با کمک دانشمندان مطرح سم شناسی بالینی آمریکا به انجام پژوهش های علمی سم شناسی بالینی و توسعه تکنولوژی های پیشرفته در این زمینه میپردازد . این دستاوردهای بزرگ نشان‌دهنده تخصص و تعهد او در حوزه سم‌شناسی بالینی و فناوری‌های نوین است.

image_print