با هدف افزایش تعاملات فرهنگی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شورای اسلامی استان خراسان رضوی

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شورای اسلامی استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سیدمومن حسینی، رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به هدف اصلی کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی گفت: مجموعه فعالیتهایی که در قالب تفاهم نامه های امضا شده انجام می گردد با هدف افزایش سرعت و شتاب در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به تبع آن افزایش آگاهی، دانایی و فرهنگ عمومی است.
وی با اشاره به آمار قابل ملاحظه و بی نظیر برگزاری برنامه ها و فعالیتهای کتاب محور توسط کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، گفت: سعی مجموعه کتابخانه های عمومی استان بر این بوده است تا در میان تمامی اخبارهای منتشر شده و به ویژه در دوران سخت و نفس گیر شیوع کرونا، کتاب را به عنوان یک خبر خوب صدر نشین اخبار کنند.
علی اکبر سبزیان با اشاره به فعالیت مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی استان خراسان رضوی به عنوان اولین مجمع خیرین کتابخانه ساز در کشور و کسب رتبه اول خیرین در دو سال اخیر، عنوان کرد: استان خراسان رضوی در زمینه بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تجهیز و ساخت کتابخانه های عمومی جز استانهای پرچم دار این حوزه در کشور است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی افزایش فضاهای کتابخانه ای را علاوه بر کاهش آسیبهای اجتماعی باعث افزایش نشاط اجتماعی و امید در جامعه به ویژه در مناطق کم برخوردار و دورافتاده دانست.
وی در پایان برگزاری نشست کتابخوان شوراهای اسلامی استانها را با محوریت استان خراسان رضوی پیشنهاد داد. همچنین خواستار پیگیری پرداخت نیم درصد درآمد شهرداریها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستانها با همکاری و مساعدت شورای اسلامی استان شد

در ادامه سیدمومن حسینی، رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه امروز در سبد خانوار جامعه قبل از کتاب، تلفن همراه به عنوان یکی از اصلی ترین اقلام قرار می گیرد. وظیفه ما به عنوان مسئولین دستگاه اجرایی این است که ابتدا کتاب را به سبد خانوار جامعه اضافه کنیم و به تبع آن جامعه را نیز ترغیب و تشویق به حضور در عرصه های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و توسعه فضاهای کتابخانه ای نمائیم.
وی با اشاره به کتابچه «نذر در گردش» افزود: یکی از فعالیتهای مفید و موثر شورای اسلامی استان در این مسیر، توزیع این کتابچه ها با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جلسات حضوری این شوراها با مردم است.
سیدمومن حسینی با بیان اینکه ابتدا باید مدیران به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پی ببرند ، اظهار داشت: بطور قطع ترویج و افزایش استفاده از کتاب گامی موثر در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش امنیت شهری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *