شهردار مشهد تاکید کرد:

تسریع در ساماندهی توس

شهردارمشهد، با تاکید برسرعت بخشیدن به نهایی شدن طرح های ساماندهی منطقه تاریخی توس گفت: بخشی از طرح های درنظر گرفته شده برای ساماندهی توس را همزمان با افتتاح پروژه مسیر دسترسی به کهن دژ آغاز خواهیم کرد.

به گزارش صبح امروز ، محمد رضا کلائی روزگذشته در بازدید از منطقه تاریخی توس، آرامگاه فردوسی و پروژه ایجاد مسیردسترسی به کهندژ که با حضور رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری انجام شد، از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی مسیر دسترسی کهن دژ قرارگرفت.
شهردارمشهد دراین بازدید طرح های مطالعاتی مرتبط با پروژه های ساماندهی توس از جمله مسیر پردیس ازسه راه شاهنامه تا پل کشف، ساماندهی پل تاریخی کشف رود، اجرای مسیرپل کشف رود تا جلوخان آرامگاه فردوسی و.. را بررسی و بر تسریع درنهایی شدن این طرح های جهت عملیاتی شدن بخشی ازآنها همزمان با افتتاح مسیر دسترسی به کهن دژ تاکید کرد.

هفت مجسمه درجلوخان نصب می شود

محمدرضا کلائی درادامه این بازدید به تکمیل ظرفیت مقبره الشعرا، اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع پیشنهاد می دهم در طرح های مرتبط با توس فضایی به شکل باغ تحت عنوان «باغ مفاخر»برای نخبگان حوزه های شعر و ادب فارسی درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در کنار اجرای پروژه های عمرانی ساخت هفت مجسمه ازشخصیت ها و داستانهای شاهنامه برای نصب درجلوخان آرامگاه فردوسی در دستور کار قرار داشته و مراحل ساخت را می گذراند، ساخت و نصب این مجسمه ها باید تا پایان سال انجام شود.
مسیر دسترسی به کهن دژ آذر آماده بهره برداری خواهد شد
خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: دو اتفاق اساسی در منطقه توس پیگیری می شود، بخش اول پروژه هایی است که مطالعات آن انجام شده و مراحل تصویب خود را می گذراند و بخش دوم پروژه های در حال اجرای در این محدوده هستند.
وی افزود: در بخش اول طرح های مرتبط با ساماندهی مسیر پردیس شاهنامه از سه راه فردوسی تا پل کشف رود، ساماندهی سه راه فردوسی و ساماندهی مسیر پل کشف رود تا جلوخان آرامگاه فردوسی با حضورشهردارمشهد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کاظمی اضافه کرد: همچنین درکنار طرح های عمرانی، طرح های موضوعی از جمله ساخت و نصب 7 مجسمه در قالب داستان ها و شخصیت های نیز بررسی شد.
کاظمی با بیان اینکه پروژه ایجاد مسیر دسترسی به کهن دژ، حد فاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا این بنای تاریخی اکنون درحال اجراست اظهارکرد: شهردار از روند عملیات اجرایی این پروژه نیز بازدید کرده و قرار شد نسبت به جابجایی این مسیرجهت رفع معارض اقدام شود.
معاون عمران،حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پروژه مسیر دسترسی به کهن دژ در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، همزمان با بهره برداری از پروژه مسیر دسترسی کهن دژ برخی از پروژه های در حال طراحی منطقه تاریخی توس نیز آغاز خواهد شد.

تکمیل و بهره‌برداری کامل پروژه‌های عمرانی محدوده آرامگاه فردوسی تا 25 اسفند

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد، گفت: پروژه‌های عمرانی محدوده آرامگاه فردوسی تا 25 اسفند تکمیل و بهره‌برداری می شود.

سیدمسعود ریاضی، در حاشیه این بازدید افزود: جلسه‌ای با هدف بررسی پروژه‌های متمرکز در نزدیکی آرامگاه برگزار شد تا نسبت به تعیین تکلیف و جمع‌بندی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه تمرکز بعدی شهرداری پس از بهره‌برداری کامل پروژه‌های عمرانی روی بحث‌های رویدادمحور و فعالیت‌های فرهنگی در منطقه خواهد بود، افزود: البته پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید گردشگر در نگاه اول متوجه آنها نشود؛ عملیات اجرایی و مطالعات این پروژه‌ها همچنان اجرا می‌شود.

ریاضی ادامه داد: در این بازدید مسیر دسترسی پروژه و بحث های تملکی هم مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی های خوبی هم شد که امیدواریم این پروژه هرچه‌ زودتر به بهره‌برداری برسد؛ بخش هایی از این مسیر دسترسی به ارگ 1000 ساله کهندژ اجرایی شده و بخش‌های دیگری هم در دست اجراست.

image_print
570 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *