رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

 موافق اعلام محدودیت در خصوص بازگشایی حرم مطهر هستیم

حمیده طاهری

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده معتقد نیستیم که سه برابر شدن آمار ابتلا به کرونا در این شهر به بازگشایی حرم ربط داشته باشد چرا که این افزایش ابتلا در کل کشور اتفاق افتاد، اما همانطور که قبلاً برای بسته شدن موقت حرم پیگیری کردیم الآن نیز موافق اعلام محدودیت در این مورد و برگزاری سایر مراسم مذهبی هستیم.

به گزارش روزنامه “صبح امروز”، علی بیرجندی‌نژاد در نشست خبری با موضوع «کرونا و کادر درمان» و «تعرفه‌های خدمات سلامت»، اظهار کرد: برای اینکه مراکز درمانی بتوانند مسایل ایمنی را رعایت کنند مجبور به افزایش تعرفه‌ها هستند؛ چرا که استانداردسازی و بروز کردن تجهیزات نیاز به هزینه دارد. در عین حال کنترل و بازدیدهای دوره‌ای توسط سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود و ما نیز هم‌راستا با شهرداری مشهد بر این موضوع تأکید داریم.

وی در خصوص تأثیر بازگشایی حرم مطهر بر ورود مسافر به مشهد و افزایش آمار ابتلا به کرونا در این شهر، اظهار کرد: دیدگاه کلی ما این است که برای حفظ جان باید از اعمال مستحبی به صورت موقت چشم‌پوشی کرد؛ چرا که اولویت سلامت فردی و اجتماعی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تشریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، معتقد نیستیم که سه برابر شدن آمار ابتلا به کرونا در این شهر به بازگشایی حرم ربط داشته باشد؛ چرا که این افزایش ابتلا در کل کشور اتفاق افتاده، اما همانطور که قبلاً برای بسته شدن موقت حرم پیگیری کردیم در حال حاضر نیز موافق اعلام محدودیت در این مورد و برگزاری سایر مراسم مذهبی هستیم.

بیرجندی‌نژاد با اشاره به اینکه در بحث تعرفه گذاری‌های خدمات پزشکی یک سری مراحل طی شده و یک سری طی نشده است، عنوان کرد: مطالبات کادر پزشکی و پرستاری دچار تعویق شده که بخشی از آن معلول شرایط مالی دولت است و بخشی دیگر مربوط به مطالبات از سازمان‌های بیمه‌ است. ما به عنوان سازمان نظام پزشکی از همکاران پرستار  خود حمایت می‌کنیم و جلساتی در این زمینه داشته‌ایم که خروجی آن در قالب بیانیه مشترکی صادر شده، در عین حال مطالبه گر هستیم، اما نمی‌توانیم پاسخگوی این شرایط باشیم.

مبتلایان حوزه سلامت بسیار افزایش یافته است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد راجع به تعداد شهدای سلامت، گفت: تاکنون در مشهد ۱۳ نفر از کادر درمان به شهادت رسیدند که شامل پزشک، پرستار و کمک بهیار هستند و در کل ۲۰۰ مبتلا داشته‌ایم که هم‌اکنون این آمار خیلی بیشتر شده است. باید توجه داشت عمده کار مقابله با کرونا بر بحث پیشگیری است. تعرفه‌های خدمات پزشکی از زوایای مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین ۷ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص پسماندهای پزشکی، گفت: در حال حاضر در بحث جمع‌آوری پسماندهای پزشکی درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم چرا که شهرداری ۱۰۰ درصد تعرفه دفن این زباله‌ها را افزایش داده است.

افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی تعرفه‌ها

طبق گفته رییس سازمان نظام پزشکی مشهد افزایش تعرفه‌ها رشدی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی داشته است که اگر این افزایش هزینه‌ها از طریق تعرفه خدمات جبران نشود ادامه فعالیت خیلی از مراکز درمانی دچار مشکل می‌شود.

به عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان نظام پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ام تا پایان تابستان حرم مطهر بازگشایی نشود چرا که افزایش ورود مسافر به این شهر خطرناک است، اما موافقت نشد. با بازگشایی حرم مطهر مخالف هستیم همانطور که با فعالیت باغ تالارها و مراکز تفریحی نیز مخالف هستیم

 

بیرجندی‌نژاد با اشاره به نظارت و رصد واحدهای نظارتی سازمان نظام پزشکی بر تخلفات تعرفه‌ای در مراکز درمانی، متذکر شد: گزارش تخلفات خیلی محدود است و ما از ۶۰ درصد شکایتی که به سازمان می‌شود در سال گذشته، ۴۰ درصد منجر به صدور کیفرخواست شد که ۳۰۰ مطب را تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: با غربالگری خوبی که انجام شده مراجعات به بخش بستری در بیمارستان‌هایی که مرکز اصلی کرونا هستند کمتر شده چرا که قسمت زیادی از افرادی که با علایم تنفسی مراجعه می‌کنند با درمان‌های دارویی و قرنطینه خانگی بهبود پیدا می‌کنند. از مجموع ۱۶۲ هزار بیمار دارای علایم تنفسی که در فروردین امسال به مراکز درمانی مشهد مراجعه کرده‌اند فقط ۶۹ نفر به مراکز اصلی کرونا در سطح سه ارجاع داده شده‌اند.

مخالف بازگشایی حرم هستیم

مسعود شادنژاد، عضو هیأت علمی سازمان نظام پزشکی مشهد هم در بخش دیگری از این نشست گفت: به عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان نظام پزشکی مشهد در قرارگاه مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ام تا پایان تابستان حرم مطهر بازگشایی نشود چرا که افزایش ورود مسافر به این شهر خطرناک است، اما موافقت نشد. با بازگشایی حرم مطهر مخالف هستیم همانطور که با فعالیت باغ تالارها و مراکز تفریحی نیز مخالف هستیم.

شهادت 13 نفر از کادر درمانی مشهد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

وی با بیان اینکه “در کل کشور ۱۴۰ شهید سلامت داشته‌ایم که ۱۳ نفر از آنها در مشهد هستند” گفت: تا کنون ۶ هزار نفر از کادر درمان در کشور درگیر شده‌اند که بیشترین آمار به ترتیب مربوط به پرستاران، پزشکان عمومی، داخلی و زنان است که ۹۵ درصد بهبود پیدا کرده‌اند.

۳۰تا ۴۰درصد مراجعان به پزشکان دارای علایم کرونا هستند

اصغر حاتمی، معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: داروهایی که برای بیماری کرونا تجویز می‌شود مربوط به بیماری‌های دیگر و در واقع یک سری داروهای ضد ویروس مانند ایمنوگلوبین است.

وی ادامه داد: هزار و ۴۰۰مطب مربوط به پزشکان عمومی، داخلی، عفونی، اطفال و زنان طبق بخشنامه وزرات بهداشت بیشترین برخورد را با بیماران کرونایی دارند و به طور کلی ۳۰تا ۴۰ درصد مراجعات به مطب‌های پزشکان مربوط به بیمارانی است که علائم کرونا دارند.

برچسب ها: علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، ۱۳شهید سلامت،کرونا، حرم مطهر، اصغر حاتمی، باغ تالار، اعمال محدودیت، غربالگری، افزایش تعرفه، جمع‌آوری پسماند، مراسم مذهبی

image_print
2 پاسخ
  1. Suivre Téléphone
    Suivre Téléphone گفته:

    Il est très difficile de lire les e-mails d’autres personnes sur l’ordinateur sans connaître le mot de passe. Mais même si Gmail offre une sécurité élevée, les gens savent comment pirater secrètement un compte Gmail. Nous partagerons quelques articles sur le cracking de Gmail, le piratage secret de n’importe quel compte Gmail sans en connaître un mot.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *