در روز راه ندادن حمیداوی به جایگاه ویژه؛

زور شهرخودرو به استقلال نرسید

دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو با حساب یک بر صفر به نفع شاگردان استراماچونی تمام شد.

از هفته سیزدهم لیگ برتر، تیم‌های استقلال و شهرخودرو از ساعت ۱۵ روز 5شنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با این نتیجه با برتری یک بر صفر شاگردان استراماچونی به پایان رسید.

شیخ دیاباته در دقیقه ۶۳ دروازه شهرخودرو را گشود.

با این نتیجه استقلال ۲۵ امتیازی شد و به رده نخست جدول صعود کرد. شهرخودرو نیز با یک پله سقوط با ۲۳ امتیاز به رده سوم جدول رفت.

یحیی گل‌محمدی پیش از این بازی در نشست خبری بازی تیمش‌ با استقلال، سپاهان و نساجی را به تونل وحشت تشبیه کرده بود که تیمش در گام نخست و در تهران مقابل استقلال ناکام ماند.

نیمه اول

در دقیقه پنج، حمله خطرناک استقلال با شوت مسعود ریگی از پشت دروازه همراه بود که ضربه او با اختلاف اندک از کنار دیرک عمودی دروازه بیرون رفت.

در دقیقه ۹، شهرخودرو با نفوذ از سمت راست زمین استقلال، دروازه سید حسین حسینی را تهدید کرد که این دروازه‌بان توپ را در دو مرحله دفع کرد.

در دقیقه ۱۲، روی اشتباه مرادمند، توپ در داخل محوطه جریمه روی پای مهدی قائدی افتاد اما ضربه این بازیکن خوب نبود و مهدی رحمتی به راحتی توپ را در آغوش گرفت.

در دقیقه ۱۴، ارسال فرشید اسماعیلی به روی دروازه، با ضربه سر وریا غفوری از مقابل دیرک دورتر به بیرون رفت و این فرصت خوب تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۱۵، شوت حسین مهربان از داخل محوطه جریمه با برخورد به دیرک افقی دروازه استقلال، راهی به دروازه نیافت و توپ دور شد.

در دقیقه ۱۸، شوت محمد دانشگر از داخل محوطه جریمه شهرخودرو به شکلی خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۲۸، مهدی قائدی از تله آفساید شهرخودرو عبور کرد و با رحمتی تک به تک شد اما او باز هم ضربه خوبی به توپ نزد و قبل از عبور توپ از روی خط دروازه، توسط مدافعان شهرخودرو به اوت رفت.

در دقیقه ۳۶، ارسال فرشید اسماعیلی به روی دروازه برای شیخ دیاباته با خروج مهدی رحمتی همراه شد و دروازه‌بان شهرخودرو به پای دیاباته برخورد کرد و بازی برای دقایقی به علت مصدومیت هر دو بازیکن متوقف شد. دقایقی بعد  خروج به موقع رحمتی مانع از ایجاد فرصت گلزنی برای فرشید اسماعیلی در دقیقه ۴۰ شد.

در دقیقه ۴+۴۵، مهدی قائدی صاحب موقعیت بسیار خوب دیگری شد که قبلا از زدن شوت، بازیکن شهرخودرو با تکل از پشت توپ را به کرنر فرستاد و کرنر هم ثمری برای استقلال نداشت.

نیمه دوم

جدی‌ترین موقعیت این نیمه با شوت فرشید اسماعیلی در دقیقه ۵۶ خلق شد که مهدی رحمتی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۵۹ شیخ دیاباته در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه سر او دقیق نبود و با برخورد به بازیکن شهر خودرو به بیرون رفت. ضربه کرنر نیز روی سر عارف غلامی نشست اما ضربه او را رحمتی کنترل کرد.

گل: در دقیقه ۶۳، پاس بسیار خوب مهدی قائدی به داخل محوطه جریمه به راحتی توسط دیاباته کنترل شد و او با ضربه‌ای محکم دروازه رحمتی را گشود.

پس از گل استقلال، شهرخودرو برای جبران گل خورده تلاش کرد اما خط هافبک استقلال با بستن بازی در میانه زمین، بازی را کنترل کرد.

شوت فنی علی کریمی را رحمتی با واکنشی به موقع در دقیقه ۸۸ راهی کرنر کرد. پس از این ضربه، شهرخودرو حملات خود را افزایش داد ولی در برابر خط دفاعی استقلال ناکام بود.

سکونشینی مالک شهرخودرو

حدود ۶۱ هزار هوادار این دیدار را از نزدیک دیدند. نکته عجیب در سکوهای آزادی، راه ندادن حمیداوی، مدیرعامل شهر خودرو به جایگاه ویژه بود که باعث شد او به سکوی هواداران تیمش برود و بین آن‌ها بنشیند.

خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، حسین کاظمی، امیر جعفری و آرمین تشکری برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آزادی آمده بودند. همچنین سیاوش یزدانی مدافع مصدوم استقلال هم در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

خورشیدی، داور بازی در ابتدای نیمه دوم خطای دیاباته را در داخل محوطه جریمه شهر خودرو اعلام کرد که باعث اعتراض دوباره استقلالی‌ها شد.

محمد دانشگر در اواسط نیمه دوم با مصدومیت روبرو شد که این مصدومیت نیمکت استقلال را نگران کرد. با این حال مدافع استقلال ابتدا لنگان لنگان و در ادامه بدون مشکل به بازی ادامه داد.

استقلال در دقیقه ۶۳ روی همکاری دیاباته و قائدی به گل رسید. دیاباته پس از به ثمر رساندن گل خوشحالی معروفش را انجام داد که هواداران هم به تقلید از او این کار را تکرار کردند.

در دقایق پایانی بازی شیخ دیاباته به خاطر مصدومیت به روی زمین افتاد و جای خودش را به تبریزی داد.

خورشیدی برای نیمه دوم نزدیک به ۷ دقیقه وقت تلف شده گرفت که این موضوع باعث شد که استراماچونی و بقیه کادرفنی استقلال در دقایق پایان بازی به داور اعتراض کنند که باید بازی را تمام کند. در این حین دانسی با کارت زرد داور جریمه شد. استراماچونی و استقلال در این فصل در اوقات تلف شده مقابل سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن امتیاز داده‌اند و استراماچونی هراس داشت که این اتفاق مقابل شهرخودرو تکرار شود.

کارشناسی داوری

یک کارشناس داوری، قضاوت اشکان خورشیدی در دیدار استقلال برابر شهرخودرو را خوب ارزیابی کرد.

نوید مظفری، درباره داوری دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و شهرخودرو اظهار کرد:‌ داوری مشکلی نداشت و یک قضاوت خوب و متعادل را از تیم داوری شاهد بودیم. بازی صحنه خاصی نداشت و مدیریت تیم داوری هم خوب بود. همچنین جریمه های شخصی بازیکنان هم درست بود.

وی اضافه کرد: کلیه اخطارهایی که داور مسابقه به بازیکنان داد، صحیح بود و به نظرم یکی از بهترین قضاوت‌ها را شاهد بودیم.

اشتباه کردیم

یحیی گل‌محمدی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال گفت: پیش بینی می‌کردیم که بازی سختی داشته باشیم. با توجه به فضای سنگین در ورزشگاه، نیمه اول متعادل بود اما در نیمه دوم فشار استقلال بیشتر بود. ما خوب دفاع کردیم و موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم. موقعیت‌های استقلال نیز روی اشتباهات فردی ما بود. می‌توانستیم گل ساده و راحت را نخوریم. هر چه در توان بازیکنانم بود را آن‌ها ارائه کردند. با توجه به سنگینی مسابقه و ظرفیت تیم ما، در حد خودمان بازی خوبی ارائه کردیم. به تیم استقلال و هواداران این تیم، این برد را تبریک می گویم. استقلال تیم بهتری شده و بازی به بازی بهتر شده است. این مسابقه می توانست مساوی تمام شود اگر ما اشتباه نمی کردیم. باید تمرکز خود را برای ادامه کار  و بازی روز دوشنبه با سپاهان حفظ کنیم.

او در واکنش به سوالی درباره بی انگیزگی شاکری گفت: همه ما انگیزه زیادی داشتیم. بحث بی انگیزگی بازیکنان را رد می‌کنم و قبول ندارم. فکر می‌کنم توپ روی یک انتقال به حمله تبدیل به گل شد و مهاجمان ما جا ماندند. همه بازیکنان در حد خودشان توان گذاشتند. نمی توانیم یقه کسی را بگیریم که بد بازی کرده و من از تیم راضی هستم. با توجه به موقعیت و شرایطی که داشتیم، از تیم رضایت دارم. ما تیم نوپایی هستیم و بازی های سنگین با تیم های بزرگ به ما کمک می کند باشگاه بزرگی باشیم. تا به امروز در امتیاز گیری خوب عملکرد کردیم.

سرمربی شهرخودرو در واکنش به این سوال که قبول دارد تیمش ضد فوتبال بازی می‌کرده، اظهار کرد: تیم حریف فشار می آورد، می توانیم دفاع نکنیم؟ وقتی توپ نداریم، فضا سنگین است و حریف تیمی مانند استقلال است نمی توانیم دفاع نکنیم. این موضوع حرف نا مربوطی است و نمی‌شود از تیم ایراد گرفت.

گل محمدی درپایان درباره نقل و انتقالات نیم فصل هم بیان کرد: صحبت راجع به نقل و انتقالات زود است زیرا ۴ بازی پیش رو داریم. به همه بازیکنان اطمینان کامل داریم. در نیم فصل تغییر و تحولاتی خواهیم داشت. بیشتر ناراحتی من از بازی با نفت آبادان است که نتوانستیم در خانه برنده باشیم. ۱۲ موقعیت داشتیم اما نتوانستیم از موقعیت ها استفاده کنیم. تیم ما در مرحله گذار است و ساختار آن در حال شکل گیری است. پایه و اساس باشگاه در حال بنا شدن است و امیدوارم در نیم فصل دوم تغییرات مثبت داشته باشیم.

کم شانس بودیم

محمدحسین مرادمند بازیکن تیم شهرخودرو پس از شکست تیمش مقابل استقلال در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: بازی خوبی بود. خیلی بد شروع کردیم. ما و استقلال پیروزی می‌خواستیم اما ما در این بازی کم‌شانس بودیم و به استقلال برای این پیروزی تبریک می‌گویم.

او درباره عملکرد داوری گفت: داور آخر بازی فقط سوت می‌زد و نمی‌گذاشت بازی کنیم اما در کل عملکرد داوری خوب بود. این باخت‌ها خیلی اذیت‌مان می‌کند. نمی‌دانیم کجای جدول هستیم و باید قدر خودمان را بدانیم. باید بیشتر تمرکز داشته باشیم که بدانیم کجای جدول هستیم.

مرادمند درباره حاشیه‌های تیم ملی و مارک ویلمتوس هم گفت: من نمی‌توانم زیاد در این رابطه نظر بدهم اما اگر ما مربی بیاوریم که در ایران بتواند به فوتبال کمک کند به سود فوتبال ماست در غیر این صورت باید کار دیگری انجام داد.

برای برد آمده بودیم

علی نبی زاده، بازیکن تیم فوتبال شهرخودرو مشهد در پایان بازی تیمش مقابل استقلال، اظهار داشت: برای این بازی از ابتدای هفته، تمرینات خوبی را انجام داده بودیم. اما متاسفانه روی یک صحنه گل را دریافت کردیم و بازنده بازی شدیم.

نبی‌زاده درباره داوری این بازی بیان کرد: داوری خوب بود و مشکلی نداشت. نیمه دوم هم بازی را در دست داشتیم، اما نتوانستیم کاری کنیم.

او درباره عملکرد خوب استقلال در این بازی بیان کرد: با توجه به بازی‌هایی که استقلال این هفته‌ها ارائه می‌کند، خیلی‌ها تصور می‌کردند که ما برای دفاع به بازی می‌آییم، اما دیدید که گل‌محمدی پیش از بازی هم اعلام کرد که برای برد به این بازی می‌آییم. آن‌ها کار خودشان را می‌کردند و ما هم به جز یک صحنه به استقلال موقعیت ندادیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *