تبلیغات سنگین بانک انصار با چه هدفی انجام می‌شود؟

ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گام به گام و به خوبی در حال پیشرفت است؛ این خبر را رئیس بانک مرکزی در اردیبهشت سال جاری در نشستی با حضور رئیس کل و معاون نظارت بانک مرکزی، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک سپه، مدیران عامل واحدهای ادغام شونده و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، اعلام‌کرد.

عبدالناصر همتی، ضمن تشکر از تلاش های ستادکل نیروهای مسلح، بانک سپه و واحدهای ادغام شونده با تاکید بر اینکه پروژه ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح اقدامی ملی و مورد توافق سران سه قوه است تاکید کرد: این اقدام در تاریخ نظام بانکی کشور ماندگار خواهد بود.

همتی همچنین خواستار تسریع در برگزاری مجامع واحدهای ادغام شونده شد و بر رعایت حقوق کلیه ذینفعان این واحدها اعم از مشتریان، سهامداران و به ویژه کارکنان آنها تاکید کرد.

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست با اشاره به وضعیت سهام غیر وابسته واگذار شده واحدهای ادغام شونده گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات مفیدی در این خصوص انجام شده و این مرحله سهام به زودی نهایی خواهد شد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: اقدامات مقدماتی در خصوص ارزش گذاری واحدهای ادغام شونده انجام شده و مجامع آنها پس از مشخص شدن میزان دارایی ها و بدهی های شان برگزار خواهد شد.

سردار صالح، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با اشاره اهمیت و بزرگی این پروژه گفت: بانک های ادغام شونده در بانک سپه از ظرفیت های خوبی برخوردارند که می توانند در ارتقای کمی و کیفی بانک سپه تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم در خصوص واگذاری سهام باقی مانده واحدهای ادغام شونده انجام شده و ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی مدیران عامل و هیئت مدیره این بانک ها به سرعت واگذاری سهام مذکور را پیگیری می کند.

در ادامه معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بر حمایت و پشتیبانی آن وزارتخانه در انجام به موقع و با برنامه ادغام تاکید کرد‌.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام شونده توسط بانک سپه اندیشیده شده است. وی همچنین با اشاره به تعامل ستادکل نیروهای مسلح و واحدهای ادغام شونده با بانک سپه گفت: نمایندگان بانک سپه در واحدهای ادغام شونده مستقر شده و کلیه امور طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.

گفتنی است فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح (بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی(سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.

هزینه‌های ناکارآمد بانکی که قرار است ادغام شود

اما در روزهایی که این پروسه دارد گام‌های نهایی خود را برمی‌دارد، بانک انصار کماکان اصرار به تبلیغات برای جذب سپرده دارد.

بانک انصار در ۷سال گذشته تقریبا ۴۰۰میلیارد تومان روی تبلیغات برای جذب سپرده خرج کرده است. این هزینه سنگین و قابل توجه، نه تنها باعث افزایش مانده سپرده‌های بانک انصار نشده، بلکه بر روند جذب سپرده تأثیر منفی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ۷ سال گذشته هزینه سالانه تبلیغات بانک انصار بیش از ۵برابر شده است است. این در حالی است که سود بانک انصار تنها سه برابر شده و بدتر از آن، مانده سپرده‌های مدت‌دار آن، کمتر از ۳برابر شده است.

از سال ۹۱ تا کنون، میانگین نرخ رشد نقدینگی کشور  ۲۶.۷ درصد در سال بوده است. اما میانگین رشد مانده سپرده‌های انصار در این سال‌ها به طور متوسط ۲۰درصد بوده است.

در سال مالی ۹۷، بانک انصار به یک باره هزینه تبلیغات خود را ۱۱۲درصد افزایش داده است، اما در این سال، مانده سپرده‌های مدت‌دار این بانک (سپرده‌هایی که می‌تواند مورد برنامه‌ریزی قرار بگیرد) تنها ۱.۲۹درصد افزایش یافته است.

گفتنی است که مدیران بانک انصار با علم به اینکه این بانک به زودی در بانک سپه ادغام می‌شود، هزینه‌های تبلیغاتی خود را دو برابر کرده‌اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *