برندینگ فیروزه‌ای

مجید علوی

سنگ‌ها دنیای عجیبی دارند. در دنیا سنگ‌های قیمتی و زیبای بسیاری وجود دارد. یاقوت، زمرد، زبرجد، توپاز و … برخی از این سنگ‌های زیبا و قیمتی، هر کدام رنگ و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. از میان ده‌ها سنگ قیمتی متفاوت اما سنگ “فیروزه” تنها سنگی است که جواهر شناسان آن را سنگی زنده می‌دانند.

بهترین و مرغوب‌ترین نوع این سنگ، رنگی مانند دریا و آسمان، آبی کمی تیره دارد. نوع نامرغوب فیروزه نیز رنگ سبز دارد. دوری کامل از هرگونه چربی، عطر و … و آبرسانی مکرر، عواملی است که موجب خوشرنگ ماندن فیروزه و در مواردی حتی زیباتر شدن رنگش می‌شوند. از سوی دیگر هرگونه چربی باعث می‌گردد رنگ فیروزه از آبی خوشرنگ به رنگ سبز تبدیل گشته و ارزش ریالی‌اش هم به شدت کاهش یابد. به ندرت می‌توان فیروزه سبز شده را مجدد احیاء نمود و مجددا رنگ فیروزه را برگرداند آن هم یقینا نیازمند مشورت با افراد خبره است.

تئوری برندینگ فیروزه‌ای که برای اولین بار در دنیا در اینجا مطرح می‌کنم، به چند نکته مهم می‌پردازد.

_ اولا برند موجودی است کاملا زنده!

_ برند نیازمند نگهداری و‌ مراقبت است.

_ برند قابلیت رشد و ارتقاء دارد.

_ مشخصه‌های ایجاد شده در یک برند آن را از سایرین مجزا می‌کند.

_ نقاط ضعف گاهی فرصتی است برای منحصر به فرد شدن.

_ در برندینگ همیشه نکات مضری وجود دارد که در همه حال باید از آن پرهیز کرد.

_ فعالیت‌های مفید همواره باید گسترده تر انجام شوند.

_ رقیب هرچقدر که زیاد باشد یقینا عملکرد درست ما را به جایگاهی که لیاقتش را داریم خواهد رساند.

_ اشتباهات در حوزه برندینگ غیر قابل بخشش و جبران است.

_ از ابتدای ایجاد برند با مشاور برندینگ و‌ توصیه هایش همراه باشید.

در طول عمر برند چالش‌های بسیاری بر سر راه شماست، در این مواقع حتما و صرفا از یک مشاور برند خوب یاری بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه برندینگ به سایت www.majidalavi.com مراجعه کنید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *