شورای اجتماعی محلات انتصابی به جای انتخابی

نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: فرآیند انتخاب اعضای شورای اجتماعی محلات در دستورالعمل‌های کنونی بیشتر جنبه انتصابی دارد و نه انتخابی که این نقیصه با اعمال سازوکار جدید برطرف خواهد شد.
حمیدرضا موحدی‌زاده در نشست فصلی شورای اجتماعی محلات منطقه 11 که با حضور جمعی از مسئولان شهری و ساکنان این منطقه برگزار شد، اظهارکرد: برپایی چنین نشست هایی به منظور همفکری و مشورت با شهروندان پیرامون رفع مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم برای مسائلی که مربوط به شهرداری می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه گفت: با مقایسه آمار و عملکرد شهرداری منطقه یازده در سال گذشته با سال جاری نکات بسیار امیدبخش و امیدوارکننده‌ای مشاهده می‌شود؛ با توجه به این اعداد و ارقام می‌توان روند پیشرفت امور مختلف را رصد کرد و درصدد جبران کوتاهی های احتمالی برآمد.
موحدی‌زاده با بیان اینکه در دوره گذشته شورای شهر مشهد زحمات و تلاش های بسیاری پیرامون شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محلات انجام شده است، تصریح کرد: مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد در دوره پنجم شورای شهر سازوکار این شوراها را با بهره‌گیری از نظرات افراد مختلف، دانشگاهیان و ساکنان محلات مورد بررسی قرارداد و دستورالعمل آن درحال تغییر است.

شورای محلات اکنون جنبه انتصابی دارد نه انتخابی
وی افزود: فرآیند انتخاب اعضای شورای اجتماعی محلات در دستورالعمل های کنونی بیشتر جنبه انتصابی دارد و نه انتخابی که این نقیصه باید برطرف شود؛ در ماه های آینده این فرآیند جدید اجرایی خواهد شد که در آن سهم ویژه‌ای برای بانوان نیز درنظر گرفته شده است.
نایب رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه اداره شهر جز با مشارکت شهروندان میسر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید در جهت افزایش حس تعلق‌پذیری شهروندان نسبت به شهر و محله خود تلاش کنیم؛ شهرداری و شهروندان باید حقوق متقابل خود نسبت به یکدیگر را ادا نمایند تا ارتباطی دوسویه و پایاپای شکل گیرد.

مشکلات پیرامون فضای سبز و روشنائی معابر
موحدی‌زاده افزود: در جلسه گذشته شهروندان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که برخی از آنها پیرامون فضای سبز و روشنایی معابر بود، خوشبختانه منطقه 11 شهرداری مشهد در قیاس با سایر مناطق از سرانه قابل قبولی در حوزه فضای سبز برخوردار است.
وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوب و متنوعی از سوی شهرداری منطقه در حوزه های مختلف انجام شده است، گفت: از جمله آنها میتوان به برپایی بیش از 40 دوره کارگاه های رایگان در رشته های مختلف، برگزاری جشن های مختلف ویژه شب یلدا و … اشاره کرد.
موحدی‌زاده اظهارکرد: دو پروژه بزرگ برای منطقه 11 شهرداری مشهد پیش‌بینی شده که یکی از آنها احداث باغ کتاب در بوستان چهل‌بازه و دیگری احداث سالن تئاتر بزرگ شهر است؛ این دو پروژه در مرحله مطالعات اولیه هستند که منطقه 11 جزو مناطق درنظر گرفته شده برای آن محسوب می‌شود.
وی به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در سطح منطقه پرداخت و گفت: بسیار خرسندیم که در این دوره مجموعه ورزشی «امیدوزندگی» تکمیل و به بهره‌برداری رسید؛ این مجموعه در دوره چهارم شورای شهر مشهد 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با همت مدیریت جدید شهر مشهد و اختصاص بودجه 7.5 میلیارد تومانی شاهد تکمیل و آماده شدن آن بودیم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد از آمادگی شهرداری منطقه 11 برای ایجاد و اجرای 4 محور ویژه پیاده‌رو در سطح منطقه خبرداد و افزود: در زمان مدیریت جدید منطقه 11 مبلغی درحدود 40 میلیارد تومان مطالبات منطقه از بخش های دولتی و سازمان های مختلف و پروژه های بزرگ و … وصول شده که عدد قابل ملاحظه‌ای است؛ بدون شک میزان درآمد مناطق در تخصیص اعتبار و بودجه به آنها بدون تاثیر نخواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *