نجات سرمایه سهامداران پدیده نباید دستخوش نگاه‌های سیاسی شود

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز گفت: روند مفید و موثر موجود برای نجات سرمایه سهامداران پدیده نباید دستخوش نگاه‌های سیاسی شود.

ابوالفضل انتظاری روز شنبه در نشست خبری افزود: با تشکیل ستاد تدبیر، اقدامات مثبتی طی سه سال گذشته در این شرکت انجام شده است.
وی اظهار داشت: ادعای برخی مبنی بر فروش دارایی‌های پدیده و پرداخت به سهامداران با منطق اقتصادی همخوانی ندارد زیرا آن زمان ارزش دارایی‌های پدیده بسیار کمتر از سرمایه گذاری سهامداران بود و رکود موجود در وضعیت ساخت و ساز این شرکت نیز ارزش را دستخوش تغییرات می‌کرد بنابراین تشکیل ستاد تدبیر و همراهی دولت و بخش‌های مختلف در بازسازی وضعیت نابسامان گذشته، ضروری و تنها راه بود.
وی با بیان اینکه سه سال پیش عرصه 44.5 هکتاری پروژه پدیده شاندیز سند مالکیت نداشت گفت: هم اکنون 31.5 هکتار از این عرصه دارای سند مالکیت است و 13.5 هکتار باقی مانده نیز در مسیر نهایی برای دریافت سند مالکیت است.
انتظاری افزود: ساخت و سازهای انجام شده تا قبل از تشکیل ستاد تدبیر در پدیده شاندیز به هر دلیل فاقد مجوزهای لازم بود اما اکنون برای 506 هزار متر مربع عرصه تجاری این پروژه پایان کار دریافت شده و برای 32 هزار مترمربع کاربری اداری و 108 هزار متر مربع آپارتمانهای اقامتی میان مرتبه این مجموعه گواهی عدم خلافی صادر شده است.
وی اظهار داشت: هتل پنج ستاره این پروژه که یکی از موارد اختلاف در ادامه پروژه بود هم اکنون مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور را دریافت کرده است. پیش از این تامین روزانه یک میلیون متر مکعب آب برای مجموعه پدیده شاندیز طبق برنامه ریزی اشتباه از سد ارداک در نظر گرفته شده بود که امروز این مقدار آب به شیوه ساده تر از محل امتیاز آب شهری تامین می‌شود.
مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز افزود: اجرای خط انتقال برق به این مجموعه 280 میلیارد ریال و امتیاز آب نیز حدود 190 میلیارد ریال هزینه در بر دارد که در صدد انجام آن هستیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون برای ساخت و تکمیل پروژه‌های این شرکت 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل دارای قرارداد با شرکت پدیده و فعال هستند.
وی گفت: به طور میانگین در حوزه عمرانی روزانه حدود 1800 نفر به صورت مستقیم در اجرای پروژه‌های پدیده اشتغال دارند و در حوزه بهره برداری نیز نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش بهره برداری در این پروژه داریم.
انتظاری افزود: گزارش حسابرسی در زمینه صورت‌های مالی و تلفیقی در سود و زیان نشان می‌دهد این مجموعه به میزان بسیار خوبی به استانداردهای حسابرسی نزدیک شده است.
وی اظهار داشت: تا پیش از این سهام پدیده در بازار محلی با بضاعت کم در حال مبادله بود اما اکنون موافقت لازم با ورود پدیده به بازار سرمایه کشور اخذ شده و در حال انجام امور اجرایی و نهایی برای باز شدن نماد پدیده در بورس هستیم.
وی گفت: ارزش هر سهم پدیده در ابنیه طی یک سال گذشته حدود 45 هزار ریال بود که امروز با تلاش‌های انجام شده این ارزش به 120 هزار ریال افزایش یافته و هنوز هم جای رشد دارد. ورود پدیده به بورس می‌تواند موجب تحولات مثبت شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *