توصيه هاي پليس به والدين

 

1. به كودكان و فرزندانمان نحوه صحيح عبور از خيابان را آموزش دهيم و از آنها بخواهيد چند بار شما را از عرض خيابان عبور دهند.

 

2. از آراستن كودكان و فرزندان خود به خصوص دانش آموزان ابتدايي به زيور آلات هر چند بدل جدا خودداري كنيد.

 

3. معمولا والدين در هفته هاي اول مهر رفت آمد كودكان از منزل به مدرسه و بالعكس را خود بر عهده مي گيرند. در اين هنگام بسيار ديده مي شود با توجه به شلوغي خيابان ها، والدين براي انجام كارهايي نظير رد كردن كودكان از خيابان و يا صحبت كردن با معلمان خودرو را به صورت روشن و بدون در نظر گرفتن مسايل ايمني با تصور اينكه كار آنها چند ثانيه طول مي كشد رها كرده و بهترين فرصت را در اختيار سارقان حرفه اي مي گذارند تا اقدام به سرقت خودرو و لوازم درون آن كنند.

 

4. ضروريست والدين مسير تردد فرزندان از خانه تا مدرسه را تعيين كنند و به آنها آموزش دهند كه از مسير هاي خلوت تحت هيچ شرايطي عبور نكنند هرچند مسير آنها را كوتاه تر نمايد.

 

5. والدين و مسئولين مدرسه به دانش اموزان در رابطه با عدم شوخي در خارج از محيط مدرسه تذكرات لازم را ارائه دهند و به جد از دانش آموزان بخواهند در خيابان و ساير اماكن خارج از مدرسه تحت هيچ عنوان بازي و شوخي نكرده و در پي هم ندوند.

 

توصيه هاي عمومي

 

1. در صورتي كه به هر دليل مدرسه پيش از موعد تعطيل گرديد ، مديران مدرسه (به ويژه ابتدايي) دانش آموزان را تا زمان مقرر در مدرسه نگه داشته و از رها نمودن آنها در خيابان جدا خودداري كنند و مراتب را حتما به والدين آنها اطلاع دهند .

 

2. در برخي موارد ديده شده والدين و يا سرويس هايي كه مقرر است دانش آموزان را به منازل خود منتقل نمايند، ديرتر از موعد مقرر در محل حاضر مي شوند. در اين رابطه مسئولين مدرسه تا زمان حضور سرويس و يا والدين دانش آموز، از رها نمودن آنها در خيابانهاي اطراف مدرسه جدا خودداري نمايند.

 

3. مسئولين مدرسه شماره تلفن، آدرس و مشخصات سرويس هاي مدرسه را به طور كامل ثبت نمايند و والدين نيز اين مشخصات را همراه داشته باشند.

 

4. رانندگان سرويس مدارس در صورت خرابي وسايل نقليه حتماً موارد را به مديران مدرسه و والدين دانش آموزان اطلاع رساني كنند و در صورت اعزام خودروي جايگزين تمامي موارد در خصوص سرويس مدارس را مد نظر قرار دهند.

 

5. دانش آموزاني كه از سرويس استفاده مي كنند، در صورتي كه متوجه رفتار هاي نا متعارف راننده (حركت با سرعت غير مجاز، بلند كردن صداي ضبط خودرو، حركت مارپيچ و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و …) شدند بلافاصله مراتب را به مسئولين مدرسه و يا والدين خود گزارش نمايند.

اداره  آموزش و مشارکت معاونت اجتماعي فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *