مجامع صنفی بازوهای مشورتی دولت باشند

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: ارتباط نظام مند با مردم از طریق مجامع صنفی و تخصصی امکان پذیر است و این مجامع می‌توانند علاوه بر انتقال خواسته‌های جامعه مخاطب به عنوان بازوان مشورتی واجرایی دستگاه‌ها ی دولتی و مدیران باشند.

محمد رحیم نوروزیان روز سه شنبه در دیدار با اعضای نظام صنفی کشاورزی استان افزود: نظام‌های تخصصی و صنفی فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی هستند و می‌توانند حلقه رابط بین دستگاه‌های اجرایی و جامعه مخاطب باشند.
وی اظهار داشت: حضور پرقدرت و موثر مجامع صنفی و کمک‌های فکری و مشورتی این مجامع می‌تواند به شناخت و آگاهی مردم منجر شود.
معاون استاندار پیشگیری و حل مشکلات مردم را از وظایف دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی قبل از فراگیر شدن مشکلات با مجامع تخصصی و صنفی ارتباط نظام مند داشته باشند می‌توانند تصمیمات سنجیده تری برای حل مشکلات بگیرند.
نوروزیان یکی از کارکردهای نظام‌های صنفی و تخصصی را فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم علمی و تخصصی به مردم دانست و افزود: برخی تصمیمات و قوانین مستلزم فهم و تبیین دقیق می‌باشد و نظام‌های صنفی می‌توانند انتقال دهنده مفاهیم به جامعه مخاطب باشند.
وی گفت: انتقال مفاهیم تخصص و دانش روز به جامعه مخاطب و بالا بردن سطح آگاهی مردم از دیگر کاردکردهای مجامع صنفی و تخصصی است .
معاون استاندار بخش کشاورزی را فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور دانست و اظهار داشت: در بدترین سال‌های رونق اقتصادی کشور، بخش کشاورزی رشد داشته است و به اقتصاد کشور و مردم کمک کرده است.
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور و محدود بودن منابع آبی، استفاده از دانش روز در کشاورزی از ضروریات است که نظام صنفی کشاورزی در این زمینه می‌تواند به بالا بردن سطح آگاهی و دانش روز کشاورزان کمک کند.
نوروزیان با اشاره به طرح گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم گفت: امروزه پایه‌های امنیت بر دوش مردم است .مشارکت مردم، گفتگوی نظام مند با آنان و تامین رفاه مردم می‌تواند به ارتقای امنیت منجر شود و یکی از اولویت‌های کاری معاونت سیاسی گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم و استفاده از نظرات آنان است.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *