گاهی مسئولی که باید پاسخگو باشد پنهان می‌شود

نماینده فریمان و سرخس درمجلس شورای اسلامی گفت: گاهی مواقع حوادث مسئولی که باید پاسخگو باشد پنهان و محو می‌شود. مسئولانی که ارتباطشان با مردم اندک و با واسطه است خودشان را پاسخگو نمی دانند.

سیداحسان قاضی زاده‌هاشمی در خصوص علل رواج نیافتن فرهنگ استعفا و برکناری مسئولان از سمت‌هایی که توانایی انجام امورش را ندارند، افزود: به نظر می‌رسد مردم و افکار عمومی برای چنین مسئولانی مهم نیست.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان خانه ملت به دلیل نمایندگی مردم، مستقیما با جامعه روبرو هستند و حساسیت‌های مردم را رصد می‌کنند، اظهار کرد: اما برخی مسئولان که به طور مستقیم با مردم سروکار ندارند یا وزراء، معاونانشان، استانداران و غیره که انتصابی هستند و مشاهده می‌شود که درب دفاترشان بسته بوده یا ارتباطشان با مردم اندک و با واسطه است طبعا حساسیت‌ها نیز برایشان کمتر بوده و به عبارتی خودشان را پاسخگو نمی دانند.

وی ادامه داد: به یاد ندارم که مسئولی بخاطر مردم و جامعه استعفاء داده باشد اما مدیرانی اجرایی که بخاطر فشارهای مختلف استعفاء داده باشد وجود دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه برای استعفاء هیچ خلاء قانونی وجود ندارد، تصریح کرد: این مهم در حالیست که گاهی موقع حوادث مسئولی که باید پاسخگو باشد پنهان و محو می‌شود و برخی افرادی پاسخ می‌دهند که در مقام پاسخگویی نیستند؛ به عنوان مثال در خصوص حادثه هواپیمای ATR، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هواپیمایی آسمان مسئولیت دارند اما هیچ خبری از آنها نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه نباید از یاد برد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حادثه نفتکش سانجی حضور داشت، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای وزیر مشاهده کرد که کشتی آنجا غرق شده و بر این اساس احتمالا ترجیح داد در حادثه سقوط هواپیمای آسمان سکوت کند. متاسفانه یکی از اتفاقات جالب این است که برخی از امور بر عهده وزارتخانه ای است که اصولا معلوم نیست آن امور چه ربطی به آنها دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *