هدف جنگ نرم، جدایی مردم از نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هدف جنگ نرم دشمن جدا کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی است. دشمن تا حالا موفق نبوده اما زمینه سازی می کند و این موضوع برای آینده خطرناک است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از فعالان رسانه ای و اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: امروز در جبهه مقابله با دشمن، رسانه ها در صف مقدم قرار دارند. دشمن نسبت به همه حرکتهای خود علیه انقلاب اسلامی مایوس است. آنها همه نوع راه نظامی، حمله، ترور و بر هم زدن امنیت را امتحان کرده و شکست خورده اند که باعث بی آبرویی دشمنان شده است.

وی ادامه داد: تنها راه جنگ نرم دشمن استفاده از ابزار رسانه است. در این راه بی رحمانه تر از مغول و تیمورگورکانی می تازد و هیچ اصلی از اصول اخلاقی را رعایت نمی کند. دشمن در این راه هنوز ناامید نشده است. در جنگ نرم خاکریز مشخص نیست و همین موضوع کار را سخت می کند.

امام جمعه مشهد گفت: آنچه مسلم است اینکه در عرصه جنگ رسانه ای پیروز نبوده ایم اما این به معنی پیروزی دشمن نیست. برخورد انفعالی با جنگ نرم و تلاش دشمن علیه اسلام و انقلاب نادرست است. جریان رسانه باید اصول و مبانی نظام را تحلیل کند زیرا اگر به صورت انقلابی وارد میدان شویم به نتیجه می رسیم.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن تاکید می کنند به همین خاطر است. اگر بخاطر ترس از تبلیغات و تهمتهای دشمن وارد عرصه نشویم با بسیجی بودن منافات دارد. نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمایان شد. امروز هم در عرصه جنگ رسانه ای همانند دفاع مقدس باید با تمام تلاش و فداکاری را در راه انقلاب و ارزشهای اسلامی انجام دهیم. اگر چنین بود بسیجی هستیم و گرنه تنها یک اسم بسیجی باقی می ماند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: گناه مشهد که مورد حملات دشمنان، سکولارها، ضدانقلاب و جریانهای زاویه دار با رهبری قرار گرفته این است که آنها احساس می کنند در این شهر یک جریان انقلابی موثر وجود دارد که مسائل را جلو می برد در حالی که این جریان هیچ گناهی جز انقلابی بودن ندارد.

وی گفت: جریان انقلاب و دفاع از انقلاب نباید در اشخاص محدود شود. حداقل کار یک بسیجی دفاع از نظام ارزشها و انقلاب است و بسیج رسانه باید این را انجام دهد. بسیج رسانه باید همه نیروها را مانند نخ تسبیح به هم متصل و هم افزایی ایجاد کند و در مقابل دشمن ابتکار عمل در دست ما باشد.

در بخش دیگری از نشست، مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بسیج رسانه 10 کانون فعال در سطح استان، 540 عضو فعال و 120 عضو عادی دارد.

عباس محمدیان ادامه داد: کمک به تحقق جامعه اسلامی، ظرفیت سازی برای جذب حداکثری و تحقق بسیج دهها میلیونی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین اصحاب رسانه، کمک به تربیت و پرورش نیروهای تراز انقلاب و ترویج فرهنگ انقلاب از اهداف بسیج رسانه است.

در ادامه این دیدار، مدیرکل تبلغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جبهه رسانه انقلابی وضع مطلوبی دارد هرچند طرف مقابل هم برای تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم تمام تلاش خود را انجام می دهد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان اندیشه، قلم و قدم پاک را از ویژگیهای بسیج رسانه است توصیف و بیان کرد: در دهه فاطمیه هیات مذهبی بسیج رسانه با هدف معرفت افزایی کار خود را آغاز می کند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *