سهم خراسانی‌ها فقط دو مدال

دومین دوره‌ی مسابقات قهرمانی کشور ویژه جانبازان، ایثارگران و معلولین در تاریخ 26 دی ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

بسیاری از رکوردهایی که در این دوره از مسابقات توسط ورزشکاران زده شد در حد مسابقات کشوری بود و این نشان از کیفیت خوب مسابقات این دوره و نوید آینده‌ای روشن برای دوره‌های بعدی دارد

شرکت کنندگان روز قبل از شروع مسابقات وارد مشهد مقدس شدند. مسابقات از صبح 26 دی در مجتمع ورزشی 15 خرداد برگزار شد و در نهایت نفرات برتر پس از یک روز رقابت شناخته شدند.

بیش از 110 شرکت کننده از کل کشور در این مسابقات حاضر شده بودند که متشکل از جانبازان، ایثارگران و معلولین بودند و در دو رشته شنا و تیراندازی به رقابت با حریفان خود پرداختند. شرکت کنندگان در رشته‌ی تیر‌اندازی در دو بخش تپانچه و تفنگ و رشته شنا در بخش 50 متر کرال سینه با یکدیگر رقابت کردند.

مسابقات با این هدف بود که جانبازان و معلولین در بعد ورزشی فعالیتی داشته باشند و توانایی‌های خود را بشناسند و ارزیابی کنند، اما جنبه‌ی دیگر این مسابقات بهبود سلامت و ارتقا روحیه و شور و نشاط این قشر بود.

 

 

البرزی کارشناس تربیت بدنی وزارت جهاد کشاورزی‌ در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: کیفیت مسابقات با توجه به بودجه‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهند مناسب است، اما عالی نه! بودجه‌هایی که در اختیار قرار می‌گیرد، نسبت به بودجه‌های مسابقه‌های عادی بیشتر است. تمام هزینه‌های شرکت‌کنندگان مثل خوراک، پوشاک و اسکان وزارت جهاد تأمین می‌کند و البسه‌ها و هدایایی هم به شرکت کنندگان داده می‌شود.

وی در ادامه به داوران انتخاب شده در این دوره اشاره کرد و گفت: داوران انتخاب شده علیرضا کیهان، سید داوود موسوی، البرزی و خانم فاطمه جعفری از داوران خوب استان برای تیر اندازی هستند که رقابت بین شرکت‌کنندگان را به داوری خواهند نشست.

در ادامه علیرضا کیهان مسئول برگزاری مسابقات در مورد میزان کیفیت مسابقات گفت: کیفیت مسابقات خوب بود و رکوردها خیلی بهتر. بسیاری از رکوردهایی که در این دوره از مسابقات توسط ورزشکاران زده شد در حد مسابقات کشوری بود و این نشان از کیفیت خوب مسابقات این دوره و نوید آینده‌ای روشن برای دوره‌های بعدی دارد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم در دوره‌های بعدی این مسابقات بخش بانوان را در کنار بخش آقایان اضافه کنیم تا بتوانیم از ظرفیت این قشر هم در راستای سلامت ذهنی و بدنی در جامعه و کمک به پیشرفت ورزش جانبازان و معلولین عزیز استفاده کنیم. یکی دیگر از برنامه‌های ما برنامه‌ریزی برای ورود رشته‌های تیمی به این مسابقات است که در آینده‌ای نه چندان دور حتما به این مهم می‌رسیم.

در ادامه بعضی از ورزشکاران از کمبود امکانات و پایین بودن سطح مسابقات گفتند. احمد زارعی قهرمان بخش تیراندازی اسلحه تفنگ در این خصوص گفت: بیش از 10 سال است که تیراندازی می کنم. سال قبل نیز در این مسابقات شرکت کردم و توانستم مقام اول را بدست بیاورم. به نظر من سطح مسابقات زیاد بالا نیست و این مسابقات بیشتر جنبه دور هم بودن برای خانواده‌های ایثارگران و جانبازان را دارد. توقع داریم کیفیت مسابقات بالاتر برود. در استان تیم‌هایی شکل بگیرد تا کمی پویاتر این رشته برای جانبازان و معلولین دنبال شود، به طوری که بتوان در گام‌های بعدی و سال‌های آینده در مسابقات استانی و کشوری شرکت کرد.

 

 

گفتنی است در این مسابقات در بخش تیراندازی در اسلحه تفنگ نتایج زیر بدست آمد:

احمد زارعی از استان مرکزی اول، جاسم ماموسی از فارس دوم و علی احمدی از خراسان رضوی به عنوان سوم دست پیدا کردند. در اسلحه تپانچه نیز محمد مهدی مرتضوی نژاد از اصفهان اول- عزت‌الله سپه‌وندیان از لرستان دوم و اصغر غمخوار از ستاد وزارت سوم شد. در رشته شنا نیز در رده زیر 40 سال سعید عبداللهی از ایلام اول بهرام پاشازاده از ستاد وزارت دوم و مهدی نودهی از گلستان سوم شدند. در رده 41 تا 45 سال امید کیوان درویش از سازمان جنگل ها اول شد. در رده سنی 46 تا 50 سال علی غلامی نژاد از خراسان رضوی اول، امید کریمی از یزد دوم و علی تاج ور از سازمان تحقیقات سوم شد. در رده 51 سال به بالا آرش کوشش از خراسان رضوی اول، ابولقاسم شاه حسینی از ستاد وزارت دوم، اسفندیار ملک خطایی از ایلام به مقام سوم دست پیدا کردند.

 

 

گزارشی از امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *