تقسیم مشهد به 17 منطقه شهری
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: با تصویب چارت طرح جامع که توسط سازمان مسکن شهرسازی تهیه شده است شهر مشهد در 7حوزه اصلی و 17منطقه شهری منطبق با این طرح تقسیم بندی خواهد شد که با اجرای طرح جامع امکان مدیریت بهتر و خدمات رسانی سریع و دقیق تری فراهم خواهد شد.
شهریار آل شیخ در نشست خبری روز گذشته این معاونت با پرداختن به فعالیت های حوزه عملکردی و ارائه گزارش عملکرد 100 روزه، عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل، توجه به بحث تحول سازمانی شهرداری بود که مورد بررسی قرار گرفت، در نتیجه آمار بدست آمده بیانگر وجود 10 نوع قرار داد برای 15هزار و500پرسنل مرتبط با ساختار شهرداری می باشد که توانستیم با تصویب چارت سازمانی شهرداری مشهد در وزارت کشور ساختار جدید این مجموعه را با 3هزار و 764 پرسنل رسمی و دو بخش پرسنلی با مصوبات مربوطه در حوزه های آتش نشانی و پرسنل قراردادی که از گذشته در شهرداری فعالیت می کنند به قطعیت رسانده که طی 10 روز آینده اجرایی خواهد شد، قطعا این تعداد پرسنل پاسخگوی وظایف و خدمات شهرداری مشهد نخواهد بود البته وزارت کشور نیز به این نتیجه رسیده است که بین شهر تهران که جمعیتی سه برابر شهر مشهد را دارد و تعداد پرسنل مصوب آن 25 هزار و تعداد پرسنل شاغل در آن 65 هزار نفر است فاصله زیادی وجود دارد، همچنین بین ما و شهرداری اهواز نیز که یک سوم ما جمعیت دارد و این نسبت در آن 3 هزار نفر است، غیرمنطقی است بنابراین در تلاشیم این موضوع را در وزارت کشور بازنگری و اصلاح ساختاری در آن نیز انجام دهیم.
وی افزود: با توجه به اینکه برنامه ریزی ها در تمام حوزه های شهرداری با هدف ساماندهی این مجموعه بوده است می توان گفت فارغ از جور وجفاها و نگاه های حاشیه دار علمی کارشناسان خوشفکر و متخصصی در شهرداری فعال هستند شاید حضور یک چهره ملی و متخصص در مجمموعه شهرداری که اشراف کامل به مدیریت شهری دارد و شورای شهری هماهنگ با درک کارشناسی عالی سبب انسجام مدیریتی و در نتیجه حل چالش های بزرگ گردد.
اپلیکیشن هایی که پاسخ گویی به 80 هزار مراجعه کننده در حوزه شهرسازی را ساماندهی می کند
آل شیخ در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم مشکلاتی در اساسنامه مانند بسته شدن شناسه سازمان ها و محدود شدن تبادلات مالی بود که با ساختار جدید اساسنامه تعدادی از سازمان ها حذف و یا ادغام خواهد شد و 13سازمان خواهیم داشت که یکی از نتایج این تغییرات سرعت در پاسخ گویی و جلب رضایت شهروندان می باشد . مراجعه بیش از 80 هزار شهروند در حوزه شهرسازی سبب تاکید شهردار بر پاسخگویی صریح و سریع به شهروندان گردیده است که فاوا در تلاش است از طریق سیستم اپلیکیشن های مربوط به شهرداری به طور مستقیم و بدون حضور شهروند پاسخگویی صورت پذیرد که البته این امر فوایدی از جمله ثبت گزارشی از نحوه و میزان زمان پاسخ گویی به شهروندان و رصد کامل شهردار بر نحوه پاسخ گویی به ارباب رجوع دارد این خدمات مقرر است در اپ شهروندی ارائه گردد، در حال حاضر سیستم سازمان ها مبتنی بر ماده 84 قانون شهرداری است که در سیستم جدید ساختارها منطبق با ماده 54 قانون شهرداری شکل خواهد گرفت.
وی در خصوص هوشمند سازی شهر مشهد تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی یکی از موارد مهم تقویت زیرساختی سازمان ها است برای مثال در وحال حاضر 1200 دکل مخابراتی در مشهد می باشد برآوردها بیانگر نیاز شهر مشهد به تنها 330دکل است که با این اوصاف الباقی دکل ها باید به ژنراتور دفنی مجهز و با فیبر نوری متصل شود تا هم امواج ماکروویوی کاهش یابد و هم در زمان بحران و قطع شبکه ارتباطی از ان ها استفاده شود.
از میز کارهای الکترونیکی تا پرداخت nfc با ارائه خدمات تعویض رایگان سیم کارت ها در ایستگاه های مترو
معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری مشهد به اجرای طرح پرداخت nfc در شهر مشهد و تعویض رایگان سیم کارتها رایگان در ایستگاهها توسط اپراتور اشاره کرد و اذعان داشت:
با رونمایی از میز کار الکترونیک اپراتورها برای استفاده از 130 سامانه شهرداری نیاز به ورود مجدد با یوزر و پسورد نخواهند داشت.
شهرداری مشهد با ارقام بالایی از بدهی مواجه است
وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی سختی بسر می بریم، گفت:با بررسی های صورت گرفته براوردی معادل 7 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی بانکی و یک هزار و 500 میلیارد تومان نیز بدهی به پیمانکاران را در شهرداری به دوش می کشیم که این رقم در حال افزایش هم است، چند روز گذشته یک تبعه پاکستانی ادعایی در خصوص طلب 300 میلیارد تومانی از شهرداری مشهد را مطرح ساخته است که با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم این مورد در حسابهای شهرداری مشهد ثبت نشده است.
گزارشی از سهیلا ساقی
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.