گردشگری یک صنعت در آمدزا است

فرماندار گناباد با تاکید بر انجام پیگیری های لازم برای جذب اعتبار در حوزه گردشگری گفت: گردشگری یک صنعت و منبع درآمد زایی است و هر گردشگر با ورود خود به یک منطقه سبب شاغل شدن ۹ نفر می شود.

محمدعلی نبی‌پور روز یکشنبه در بازدید از روستاهای موسیرز و سرآسیاب در جمع اهالی این منطقه با اشاره به تغییر نگرش نسبت به موضوع گردشگری افزود: ارگان های دولتی در خصوص گردشگری باید زیرساخت‌های لازم را در روستاها فراهم کنند و این در رابطه بخش خصوصی و دهیاریها نیز می‌توانند کمک کننده باشند.

وی تاکید کرد: کشاورزی کنونی به شیوه سنتی درآمدزا نیست و باید جهاد کشاورزی شهرستان شیوه های نوین کشاورزی و تاسیس گلخانه را به شکل مدرن و امروزی آموزش دهد‌.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی توجه به مناطق محروم است و طی چهار سال اخیر اقدامات خوبی در روستاهای محروم انجام شده تا پایداری و شادابی جمعیت در روستاها با مشارکت مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: اقداماتی همچون آسفالت معابر و گازرسانی به روستاها که درکل کشور ۵۶۰۰ روستا در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده به منظور افزایش مهاجرت معکوس و تقویت بستر تولید در روستاهاست.

نبی‌پور بازنگری آسفالت و اجرای طرح هادی در روستاها را مهم خواند و گفت: در جریان اجرای طرح هادی باید توجه لازم برای حفظ املاک و اموال مردم مدنظر قرار گیرد.

فرماندار ارج نهادن به مقام شهدا و بازسازی ۸ مورد از مزار شهدا در شهرستان را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در سال آینده به عنوان یکی از اولویت‌های کاری دهیاری‌ها قرار خواهد گرفت و ساماندهی گلزار شهدا به عنوان یک پایگاه فرهنگی مدنظر خواهد بود.

 

 

منبع: فرمانداری گناباد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *