اولویت‌های پروژه‌های عمرانی استان برای اجرا و اتمام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اولویت‌های پروژه‌های عمرانی استان برای اجرا و اتمام تشریح کرد.

رضا جمشیدی در خصوص بودجه بندی های عمرانی دولت در سال 97 در استان ها اظهار کرد: امسال از کل بودجه عمرانی کشور تقریبا یک سوم آن استانی و دو سوم آن ملی است.

وی ادامه داد: دوسوم بودجه یعنی آن بخشی که ملی است، عناوین ردیف های آن وجود دارد که برای چه موضوعی و چه وزارتخانه‌ای و استانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: اما یک سوم سهم استان‌ها از جمله استان خراسان رضوی را در شورای برنامه استان در قالب دستورالعمل هایی که داریم، بررسی می‌کنیم و طرح ها و پروژه هایی نیز در کمیته برنامه شهرستان ها که فرمانداران رییس آن هستند، تعیین می شود.

وی عنوان کرد: یعنی هر شهرستان در قالب پولی که در اختیار دارد، پروژه هایی که هدف آنها مشخص است و اولویت دارد را ابلاغ می‌کند. در نهایت شورای برنامه‌ریزی استان این ابلاغات را مصوب می‌کند و برای آن تعیین اعتبار می شود.

جمشیدی با اشاره به اولویت‌های پروژه های عمرانی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان حوزه های مختلفی دارد که مهم ترین آن در بخش‌های آب، حمل و نقل ریلی و جاده ای، بحث حاشیه‌ شهر مشهد، حوزه های عمرانی مربوط به زائرین است.

وی افزود: بیشتر این موضوعات در قالب اعتبارات ملی و فراشهرستانی قابلیت انجام دارد. اعتباراتی که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد، در قالب یک دستورالعملی است که کارکرد آن کارکرد شهرستانی و بین شهرستانی است. این پروژه ها بر اساس قانون بودجه کشور در بخش دو سوم پروژه های ملی منظور می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *