سه بخشدار و 31 مدیر اهل سنت در این استان خدمت می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سه بخشدار و 31 مدیر اهل سنت در راستای شایسته گزینی و برقراری عدالت ترجیحی هم اکنون در این استان فعالیت و خدمت می‌کنند و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

سید جواد حسینی در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تربت جام افزود: شایسته گزینی، به گزینی و عام گرایی با رویکرد عدالت ترجیحی در دولت تدبیر و امید ملاک عمل است، نه سنی و شیعه بودن. دولت معتقد است مرزهای جغرافیایی، سنی، جنسیتی، قومی و دینی را باید درهم شکست و شایسته گزینی را ملاک عمل قرار داد.

وی ادامه داد: همچنین 64 درصد فرمانداران و معاونان آنان در خراسان رضوی در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا هستند و 98 درصد بخشداران هم تحصیلات کارشناسی به بالا دارند. 84 درصد فرمانداران از خانواده شاهد و ایثارگر هستند که این تعداد نسبت به 20 درصد رشد بیشتر شده است.

او در ادامه همچنین گفت: در فرهنگ سیاسی ما گفتار تا حدی بر عمل غلبه دارد. برای عملیاتی شدن این گفتارها باید برنامه ریزی را ملاک عمل قرار دهیم و امروز در این حوزه تلاش می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: استانداری 16 هدف راهبردی را مبنای عمل خود قرار داده و در قالب برنامه و عمل تعیین تکلیف نموده است. چنان که در حوزه معاونت سیاسی 78 هدف و 720 برنامه به اقدام تبدیل و شاخص‌های آن مشخص شده و بر اساس آن عملکرد مدیران ارزیابی می‌شود.

وی از جمله هفت هدف راهبردی اصلی امسال را در خراسان رضوی اشتغال و تولید اعلام و بیان کرد: تاکنون از 160 هزار اشتغال جدید تعیین شده برای استان طی امسال 155 هزار مورد آن محقق شده است.

حسینی تامین امنیت و تقویت آن، مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی، حراست از حقوق شهروندی، ارتقا فعالیت فرهنگی و توسعه مشارکت اجتماعی را از دیگر اولویت‌های ذکر و بیان کرد: باید همه بخش‌ها و گروه‌ها در این راستا تلاش کنند.

وی در ادامه همچنین گفت: مسئولان باید برافزایش وحدت و تلفیق هویتی متمرکز شوند و از تقلیل هویتی پرهیز کنند. دو عنصر و مولفه اساسی هویت در ایران اعتقادات دینی به عنوان محور اساسی و فرهنگی عرفی و ملی هستند. در خراسان رضوی هر دو مولفه بروز و ظهور دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: امام رضا(ع) نماد دین و تفکر دینی و حکیم ابوالقاسم فردوسی نماد ملیت ایرانی هستند که برادران اهل سنت به هر دو مولفه یعنی فرهنگ ملی و فرهنگ رضوی پایبندی خود را نشان داده‌اند. نباید این دو عنصر دینی و ملی را در فرهنگ خود تقلیل داد یا به حاشیه راند. این خطا را در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که فرهنگ دینی کمرنگ و فرهنگ ملی تقویت شد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *