استانی شدن انتخابات مجلس ارتباط بین جامعه و راس راهبردی نظام را قطع می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان برخی مزایای استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: در صورت اجرای این موضوع ارتباط بین جامعه و راس راهبردی نظام را قطع می‌شود.

هادی شوشتری در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، اظهار داشت:استانی برگزار شدن انتخابات دارای نقاط ضعف و قوتی است که هنوز هم نظام تصمیم‌گیری در کشور به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مزیت مهم استانی برگزار شدن انتخابات مجلس این است که سطح مجلس از امور روزمره و جاری بالاتر می‌رود و به امور کلان ورود پیدا می‌کند و توجه مجلس به سیاست گذاری و قانونگذاری معطوف می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه نقاط ضعفی نیز برای استانی شدن انتخابات مجلس قابل ذکر است، افزود: نقطه ضعفی که در استانی شدن انتخابات مجلس وجود دارد، قطع نقطه اتصال حاکمیت با بدنه مردم است.

شوشتری متذکر شد: در حال حاضر وقتی نماینده‌ای حوزه انتخابیه‌ای متشکل از یک تا چند شهرستان دارد، درست است که درگیر مسائل روز مره، جاری و جزئی می‌شود ولی از سوی دیگر حلقه واسطی بین راس راهبردی نظام با کف جامعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارتباط نمایندگان به شیوه فعلی با مردم مهم‌ترین نقطه قوت آن است، گفت: در مجموع معتقدم که امروز نظامِ تصمیم گیری کشور به جمع بندی نهایی در زمینه برگزاری انتخابات استانی مجلس نرسیده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع استانی شدن انتخابات مجلس در ادوار مختلف رای آورده ولی به مرحله نهایی نرسیده است، بیان کرد: در مراحل مختلف این مباحث مطرح شده و سابقه آن از مجل ششم به این طرف بوده ولی به جمع بندی نهایی نمی‌رسد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *