اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون سه هزار میلیارد ریال در قالب تامین زمین و پایان کارساختمانی برای ساخت 30 زائرسرای ارزانقیمت در مشهد در اختیار استانهای مختلف قرار گرفته است.

محمدحسن واحدی در نشست کارگروه رسانه و زیارت خرسان رضوی افزود: بخشی از این مبلغ با همکاری شهرداری مشهد تامین شد. تاکنون چهار زائرسرای ارزانقیمت برای میزبانی زائران امام رضا(ع) از چهار استان به بهره برداری رسیده است. این زائران برای هر شب اقامت مبلغ 100 هزار ریال پرداخت می کنند.

وی همچنین به گشایش زائرشهر رضوی طی دهه کرامت در منطقه طرق مشهد اشاره و بیان کرد: روند ساخت دومین زائرشهر نیز در منطقه سه راه فردوسی مشهد با وقف 70 هکتار زمین در حال انجام است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بودجه زیارت باید به صورت مشارکت 50 درصدی با سایر بخشها از جمله شهرداریها هزینه شود. ساخت زائرسراها و زائرشهرها در مشهد و در شهرهای منتهی به مسیر زیارتی از جمله این مشارکتها است.

وی همچنین به ‘طرح مبدا تا مبدا' برای زیارت گروهی زائران حرم امام هشتم(ع) اشاره و بیان کرد: در این طرح با همکاری 350 آژانس مسافرتی خدمات سفر ارزان با تخفیفهای 30 تا 50 درصدی به زائران داخلی و چهار کشور خارجی در ایام غیرپیک سفر ارائه می شود.

واحدی به فعالیت معاونتهای زیارت در استانداریهای خراسان رضوی، قم و شیراز نیز اشاره و بیان کرد: یک نقشه راه و برنامه در افق پنج ساله در قالب طرح جامع زیارت در شورای برنامه ریزی خراسان رضوی مصوب شده که دارای 10 راهبرد، 39 سیاست، 140 برنامه و 825 پروژه است.

وی افزود: پارسال 87 پروژه از این تعداد به سرانجام رسید و امسال نیز تاکنون 38 پروژه دیگر در بخش زیارت عملیاتی شده است. 350 مورد از این طرحها نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد که از طریق دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری در حال پیگیری است. در این خصوص نزدیک به هزار و 300 میلیارد ریال از بودجه استان در اختیار بانکهای عامل قرار خواهد گرفت که در قالب تسهیلات با سود حدود 12 درصد به سرمایه گذاران حوزه زیارت اعطا می شود..

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بخش گردشگری سلامت نیز از فعالیتهای مرتبط با این معاونت است. در این چارچوب تاکنون برای 12 بیمارستان در سطح مشهد ‘کد گردشگری سلامت' صادر شده است.

وی همچنین گفت: 131 هزار فعالیت از فردا سوم مرداد ماه در ارتباط با برنامه های با دهه کرامت شروع می شود. به جز ایران در 77 کشور و دو هزار و 400 نقطه دنیا نام امام رضا(ع) بواسطه این فعالیتها طنین انداز خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *