ورزش یکی از مولفه های اصلی توسعه است

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نشست روسای هیات های ورزشی استان برگزار شد.
سید جواد حسینی در این نشست گفت: رشد و گسترش ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی از جمله مولفه های اصلی توسعه جامعه است.
وی افزود: نگاه به حوزه ورزش در دولت تدبیر و امید مثبت بوده و هرچند ممکن است با ایده آل ها و انتظارات فاصله داشته باشد اما تلاش بسیار ارزشمند در این زمینه انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه ورزش خراسان رضوی از اعتبارات تملک دارایی 140 میلیارد ریال در سال 94 در نظر گرفته شد که این مبلغ امسال به 480 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی گفت: از نظر اعتبارات هزینه ای نیز 161 میلیارد ریال در سال 94 و 261 میلیارد ریال در سال گذشته و 300 میلیارد ریال در سال جاری به حوزه ورزش استان اختصاص یافت.
حسینی با بیان اینکه سلامت جسمانی و تحرک نیروی انسانی هر جامعه با ورزش محقق می شود، افزود: هرچند که ورزش قهرمانی دارای فواید بسیار است اما باید ورزش به شکل همگانی در سبد زندگی همه افراد جامعه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برای همگانی شدن ورزش نیازمند ورزش قهرمانی هستیم و یکی از مولفه های اصلی قدرت هر جامعه توان ورزش حرفه ای آن است لذا اگر ورزش قهرمانی رشد کند مولفه های قدرت یک جامعه نیز رشد پیدا می کند.
وی گفت: برای مثال زمانی که توان برگزاری جام جهانی فوتبال در یک کشور وجود دارد نشانگر این است که آن کشور دارای مولفه های قدرت از جمله امنیت، صنعت هتلداری، استاندارد و حمل و نقل مناسب است.
حسینی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود شکل گیری همگرایی و هم سویی در جامعه است و این امر نیز در گرو شکل گیری ورزش در ابعاد مختلف آن است، زیرا ورزش به ویژه ورزش قهرمانی می تواند دارای دستاورد های ارزشمند از جمله همگرایی و هم سویی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: توجه به فرآیند استعدادیابی، عمومی کردن ورزش، توجه به ورزش حرفه ای و همگانی و استانداردسازی فضاهای ورزشی از جمله رویکردهایی است که باید در حوزه ورزش به صورت ویژه به آن توجه شود.
استان خراسان رضوی دارای 562 هزار و 680 ورزشکار سازمان یافته است.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *