مردم حاضر بودند کنسرت در خیابان برگزار شود

نماینده مردم قوچان در مجلس با انتقاد از لغو کنسرت ناظری در این شهر، تصریح کرد: اگر نخواهند برنامه‌ای اجرا شود، برای آن بهانه‌های مختلفی پیدا می‌کنند.

هادی شوشتری با اشاره به لغو کنسرت «آواز پارسی» شهرام ناظری در قوچان گفت: به عنوان نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس بابت این موضوع از ساحت مردم فرهنگی و هنردوست قوچان و شهرام ناظری که لحن و صدای ایشان همواره با اشعار مثنوی و معنوی شنیده می‌شود، عذرخواهی می‌کنم؛ این عذرخواهی از ساحت فرهنگ و هنر نیز است چراکه لغو این کنسرت اقدامی صحیح نبوده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایمنی سالن ورزشی که برای برگزاری کنسرت در نظر گرفته شده بود، افزود: اینکه سالنی مناسب برگزاری کنسرت و به لحاظ استانداردهای فنی امن بوده، موضوعی است که باید مراجع ذی‌ربط مانند فرمانداری درباره آن اظهارنظر کنند؛ نه اینکه نهادی با این بهانه کنسرت را لغو کنند.

وی با اشاره به اینکه کنسرت‌ها در قوچان معمولا در سالن‌های فرهنگی و ورزشی برگزار می‌شود گفت: در یک مقطعی در قوچان جشنواره موسیقی مقامی «پیران چنگی» برگزار می‌شد، در آن زمان 7، 8هزار نفر در سالن حضور داشتند و سکوت مطلق حکمفرما بود. اگر نخواهند برنامه‌ای اجرا شود، برای آن بهانه‌های مختلفی می‌توانند پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دادستانی به دلیل ناامن بودن ساختمان، دستور لغو کنسرت شهرام ناظری را اعلام کرده است، تصریح کرد: گفته شده که کنسرت به دلیل امن نبودن سالن در قوچان لغو شده اما کنسرت در یزد و نیشابور که سالن مناسب داشتند چطور لغو شده است؟

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر مشکل سالن و سازه آن برای برگزاری کنسرت بود، می‌توانستند با احترام اعلام کنند، گفت: مردم حاضر بودند برای اجرای کنسرت در خیابان بنشینند. در مکانی که حتی سقف نیز نداشته باشد. به نظر من مقصر اصلی دولت است. دولت باید محکم پای این کار و مجوز خود می‌ایستاد. در کشور دو دولت نمی‌شود؛ یا باید مجوز ندهند یا پای آن بایستند و تعطیل نکنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: نباید انتظار داشت که سپاه، دادگستری و امام جمعه‌ها با کنسرت شهرام ناظری موافق باشند.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *