سیاست وزارت ارتباطات، استفاده از تلگرام است!

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارتباطات در حرکت برنامه ریزی شده و به صورت غیر رسمی‌اعلام کرد که سیاست کاری آن استفاده کردن از تلگرام است.

نصرالله پژمان‌فر با انتقاد از عملکرد مسئولان در حوزه مدیریت نرم افزارهای پیام رسان مانند تلگرام در فضای مجازی افزود: طی دوره‌های زمانی صحبت از انتقال سرورهای تلگرام به کشور صورت می‌گیرد اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حرکت برنامه ریزی شده و به صورت غیر رسمی‌اعلام کرد که سیاست کاری آن استفاده کردن از تلگرام است و مبنایی برای ایجاد بستر رشد شبکه‌های داخلی ندارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به اینکه هم اکنون ایرانیان بخش عمده‌ای از اعضای اپلیکیشن تلگرام را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این موضوع درحالیست که امروزه ظرفیت ساخت نرم افزارهای پیام رسان قوی‌تر و بهینه شده‌تر از نرم‌افزارهای خارجی وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان شرکت تلگرام هیچگاه حاضر نیستند سرورهای خود را به کشورمان منتقل کنند، تصریح کرد: باید اذعان کرد که مسئولان ساده انگاری کرده‌اند و حتی به دروغ اعلام کردند که با شرکت تلگرام صحبت کرده‌اند و قرار شده به محض اعلام آنها، کانال‌های ضد اخلاقی توسط مسئولان تلگرام مسدود شود و متاسفانه مکرر این دورغ اعلام شد. حتی در جلسه‌ای گفتند چندین نفر با مسئولان تلگرام در ارتباط هستند و با یک پیامک کانال‌ها مسدود می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه خوشبختانه افراد نخبه‌ای در کشور حضور دارند که اگر حمایت شوند توانایی تولید اپلیکیشن پیام رسان را دارند، ادامه داد: متاسفانه باید گفت که هیچ اراده‌ای برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات داخلی مانند نرم افزارهای پیام رسان در بستر آن وجود ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *